Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokslas ir švietimas>Mokytojų ir tėvų bendradarbiavimo galimybės ir jų tobulinimas pradinėje mokykloje
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Mokytojų ir tėvų bendradarbiavimo galimybės ir jų tobulinimas pradinėje mokykloje

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829
Aprašymas

Įvadas. Bendradarbiavimo samprata. Bendravimas – bendradarbiavimo pagrindas. Bendradarbiavimo samprata pradinio ugdymo bendrojoje programoje. Mokytojų ir tėvų bendradarbiavimas. Mokytojų ir tėvų bendradarbiavimo reikšmė ir organizavimo principai. Mokytojų ir tėvų bendradarbiavimo būdai ir formos. Mokytojų ir tėvų bendradarbiavimo galimybių tobulinimo pradinėje mokykloje empirinis tyrimas. Tyrimo organizavimas ir metodika. Tyrimo rezultatai ir jų analizė. Mokytojų ir tėvų bendradarbiavimo reikšmė, būdai ir formos. Mokytojų ir tėvų bendradarbiavimo galimybių tobulinimas. Išvados.

Ištrauka

Jau nuo senų laikų žmonės keitėsi patirtimi, nuomonėmis, dirbo bendrą darbą, netgi gyveno bendrose grupelėse. Tokia žmonių santykių forma mokslo srityje bėgant laikui buvo įvardinta "bendravimo" sąvoka.
" Atsakyti į klausimą, kas yra bendravimas, galima paprastai: tai kiekvienam iš mūsų įprasta, kasdienė veikla. Norime ar nenorime, mokame ar nemokame, mes nuo pat ryto iki vakaro su kuo nors bendraujame." ( Lekavičienė R., Vasiliauskaitė Z., Antinienė D. ir kt. "Bendravimo psichologija", 2010 m., p. 15). Bendravimas suteikia daug informacijos apie viską ir iš dalies reguliuoja žmonių tarpusavio santykius.
Kasiulis J., Barvydienė V. (2003) bendravimą apibrėžė kaip žmonių psichologinės tarpusavio sąveikos formą, be kurios negalima įsivaizduoti organizuoto darbo, o tuo pačiu tai ir žmonių tarpusavio bendradarbiavimas. Iš žmonių bendravimo atsiranda kitas socialinis reiškinys – bendradarbiavimas.
" Bendradarbiavimas – tai darbas kartu siekiant bendro tikslo." ( Butkienė G., Kepalaitė A. " Mokymasis ir asmenybės brendimas" 1996 m., p.261). Bendradarbiaudami žmonės siekia darniai veikti su kitais žmonėmis, yra pasirengę paremti ir padėti, kai siekia bendro tikslo. Tokį elgesį galima laikyti žmonių veiklos pagrindu, kuris leidžia kurti ir išlaikyti tvirtas bendruomenes.
Bendradarbiavimas atsiranda tada, kai žmones sieja bendros idėjos, kai yra sukuriami lygiomis teisėmis, pasitikėjimu ir bendrų tikslų siekimu paremti santykiai. Bendradarbiavimu laikomas bent dviejų žmonių bendra veikla. Bendradarbiavimui yra svarbus bendravimas, nes jis yra bendradarbiavimo pagrindas, tačiau vien tik bendravimas neužtikrina gero bendradarbiavimo.
Pasak Teresevičienės M. ir GedvilienėsG. (2000), bendradarbiavimas reikalingas visose srityse, ne išimtis ir pedagoginis procesas. Tai yra žmonių veiklos rūšis, be kurios neįmanomas kartų perimamumas, t.y. visuomenės egzistavimas ir vystymasis. Kad visuomenė būtų ne tik išsilavinusi, bet ir išsiauklėjusi, būtina, kad šiame procese dalyvautų visa socialinė aplinka, pirmiausia tėvai ir pedagogai. Nuolatinis mokinių tėvų ir pedagogų bendravimas ir bendradarbiavimas – tai sėkmingo ugdymo proceso pagrindas. Geranoriški pedagogų ir tėvų santykiai daro teigiamą įtaką ugdymo procesui, todėl mokykloje ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas pedagogų ir tėvų bendradarbiavimui, jo galimybių tobulinimui bei glaudiems ryšiams palaikyti. Tačiau paskutiniu metu visuomenėje dažnai pastebima, kad bendradarbiavimas tarp tėvų ir pedagogų menkai išvystytas, taip yra dėl pačių tėvų ar pedagogų neorganizuotumo.

3
V.Krumm (1999), išanalizavęs daugelio mokslininkų tyrimų rezultatus dėl vaikų auklėjimo šeimoje ir mokykloje, darė išvadą, kad pedagogai turėtų keisti savo nuomonę apie tėvus ir jų auklėjamąjį potencialą. Anot jo, mokytojai turi išmokti pripažinti tėvus kaip lygiaverčius mokymo ir auklėjimo proceso partnerius.
R. Kontautienė (2006) teigia, kad pedagoginio bendradarbiavimo sistemos plėtra ypač priklauso nuo visapusiško pedagogo pasirengimo bendradarbiauti. Mokytojas – tai pedagoginio bendradarbiavimo sistemos mokykloje organizatorius. Bendradarbiavimo vyksmui svarbūs visi mokyklos bendruomenės nariai – pedagogai ir mokinių tėvai, kurie vienaip ar kitaip palaiko bendradarbiauti nusiteikusio pedagogo iniciatyvas. Pedagoginio bendradarbiavimo sklaidą ir jo tobulinimo galimybes mokykloje stimuliuoja arba stabdo pati mokyklos aplinka: psichologinė atmosfera, vyraujančios nuostatos.
Taigi, pedagogų ir tėvų bendradarbiavimas yra labai svarbus. Pasak įvairių empirinių tyrimų rezultatų, mokytojų ir tėvų bendradarbiavimas skatina abiejų pusių tobulėjimą. Tose mokyklose, kur į ugdymo procesą yra įtraukiami tėvai, mokiniai pasiekia geresnių mokymosi rezultatų, mokinių elgesys tampa socialesnis, pagerėja mokinių savigarba ir pamokų lankomumas.

Kursinio darbo objektas - 3-4 klasių mokytojų ir mokinių tėvų bendradarbiavimas.

Kursinio darbo tikslas – ištirti mokytojų ir tėvų bendradarbiavimo galimybes ir jų tobulinimą pradinėje mokykloje.

Uždaviniai:
1) atskleisti bendradarbiavimo sampratą;
2) išanalizuoti mokytojų ir tėvų bendradarbiavimo reikšmingumą, bendradarbiavimo galimybes, būdus bei formas;
3) ištirti mokytojų ir tėvų bendradarbiavimo galimybių tobulinimą.


Metodai: mokslinės ir metodinės literatūros analizė, švietimo dokumentų analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2012-04-06
DalykasMokslo ir švietimo kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Mokslas ir švietimas
TipasKursiniai darbai
Apimtis25 puslapiai 
Literatūros šaltiniai28 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis76.52 KB
Autoriuslina
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2011 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasRasa Kulevičienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokytoju ir tevu bendradarbiavimo galimybes ir ju tobulinimas pradineje mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2014-04-11 IP: 91.187.162.2
    dainiene.laima sako

    Ačiū, vertinu 8

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 25 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Rasa Kulevičienė
  • 2011 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą