Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Asmenybės psichologija>Uždavinių sprendimo ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Uždavinių sprendimo ypatumai

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Metodika. Tiriamieji. Tyrimo priemonės ir būdai. Tyrimo eiga. Duomenų registravimas ir apdorojimas. Rezultatai ir jų analizė. Išvados.

Ištrauka

Mąstymo procesas – tam tikro žmogui svarbaus uždavinio sprendimas. Proceso eiga priklauso nuo uždavinio sunkumo, svarbumo bei individo nusiteikimo spęsti uždavinį.
Paprastai sunkesnio mąstymo uždavinių sprendimai sudaromi remiantis keliomis fazėmis :
uždavinio situacijos sudarymas ir klausimo iškėlimas;
sprendimo būdo ieškojimas;
sprendimo suradimas;
sprendimo patikrinimas.
Dažnai individui sprendžant uždavinį iškyla įvairiausių sunkumų, kuriuos įveikti jam atrodo būtina, tačiau kaip jis to nežino. Tokiomis aplinkybėmis susidaro uždavinio situacija. Ji gali perkopti iš paprastosios susidarytosios uždavinio situacijos į probleminę situaciją, kada menkai pažįstamas ne tik uždavinys, bet ir jo išaiškinimo būdai. Probleminė situacija susidaro tuomet, kada žmogaus veiksmai sprendžiant uždavinį neduoda jokių rezultatų.
Klausimas imamas formuluoti tada, kada susidaro tam tikra uždavinio situacija – pirmiausia išaiškinama tai, kas žinoma (šiuo atveju sąlyga) , o galiausiai tai, ką reikia surasti. Įsisąmonintas nežinomasis tampai ieškomuoju klausimo turiniu. Suformulavus klausimą, individo mąstymas įgauna kryptį, kuri padeda ieškoti sprendimo, tačiau visos ieškojimo eigos nenurodo. Sprendimo būdas, programos, strategijos – tai yra tai, nuo ko priklauso sprendimo ieškojimas. Dažniausiai skiriami šie sprendimo būdai: mėginimų ir klaidų, algoritminis ir euristinis.
Mėginimų ir klaidų būdu individas gana dažnai pradeda ieškoti sprendimo principo, kada dar tiksliai nenumanai, kaip reikia spręsti uždavinį. Išbandydamas įvairius sprendimo būdus, žmogus gautą rezultatą kiekvieną kartą lygina su turimu tikslu. Tačiau šis būdas užima daug laiko ir yra gana neefektyvus.
Algoritmų panaudojimas visada padeda teisingai išspręsti užduotį, apsaugo no klaidų. Sprendimas pradedamas iš anksto susidarius tam tikru smulkiai sudarytu planu. Algoritminis uždavinio sprendimas grindžiamas suprantamų taisyklių rinkimu. Pagal tas taisykles atliekamas tam tikras skaičius operacijų, kurios ir duoda rezultatą. Yra nemaža dalis uždavinių, kurių algoritmai nežinomi arba jų negalima sudaryti, kadangi tie uždaviniai gali būti sprendžiami įvairiais būdais. Norint išrinkti vieną iš daugybės galimų uždavinio sprendimų, naudojamas euristinių paieškų būdas.
Euristinis ieškojimas (gr. heurisko) padeda trumpiausiu keliu ir griaučiausiai gauti laukiamų rezultatų. Tai pasiekiama, pasirenkant optimalų sprendimo variantą ne iš visų galimų galimų, o tik iš kai kurių alternatyvų. Tačiu yra galimybė, kad šis sprendimas bus klaidingas.
Yra žmonių, kuriems kartais sunku išspręsti uždavinį del to, kad jie taiko sąlygas, kurių pateiktoje sąlygoje nėra, tačiau ankstesniuose uždaviniuose jos buvo. Todėl galima teigti, jog uždavinių sprendimui didelę įtaką daro mokymas. Mokymas – sistemingas žinių, įgūdžių ir nuostatų, reikalingų, kad žmogus galėtų atlikti duotą užduotį ar darbą. Jo tikslas – pagerinti veiklos rezultatus ir jis yra nuolatinis procesas (N. Chmiel, 2005). Be mokymo pagalbos, žmogus spręsdamas uždavinį geba susidaryti individualias sprendimo strategijas. Tai dar viena sąlyga, nuo kurios priklauso sprendimo būdo pasirinkimas. Sprendimo suradimą dažnai sudaro du momentai: 1) tikėtinos hipotezės iškėlimas; 2) įžvelgimas. Kalbant apie šiuos momentus, pateiksiu porą sąvokų: hipotezė – moksliškai pagrįstas uždavinio sprendimo modelis, tam tikra numatymo forma, kurios dėka žmogus pereina nuo ieškojimų prie sprendimų vykdymo; įžvelgimas – po ilgesnio intensyvaus mąstymo kilęs staigus sprendimo suvokimas (Bendroji psichologija)
Tikslai. Individualių uždavinio sprendimo ypatumų atskleidimas. Be bendrų uždavinio sprendimo ypatybių galioja ir individualūs :
a) sprendimo greitis;
b) intelektinis aktyvumas, kuris prieštarauja "klaidų ir bandymų" būdui;
c) sprendimo kokybė.
Darbo uždaviniai.
a) Paanalizuoti, skirtingas specialybes studijuojančių tiriamųjų gebėjimą spręsti užduotis;
b) palyginti sprendimų trukmes;
c) atskleisti pagrindinę techniką, kurią naudoja tiriamieji spręsdami pateiktas tyrimo užduotis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2012-03-22
DalykasAsmenybės psichologijos namų darbas
KategorijaPsichologija >  Asmenybės psichologija
TipasNamų darbai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai1
Dydis20.8 KB
AutoriusKamilė
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2011 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasŽakaitienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Uzdaviniu sprendimo ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Namų darbai
  • 10 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Žakaitienė
  • 2011 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą