Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokslas ir švietimas>Ugdymo proceso samprata ir apibūdinimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Ugdymo proceso samprata ir apibūdinimas

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. Ugdymo proceso samprata. Ugdymo kilmė. Ugdymo tikslo samprata. Abstraktaus ugdymo modelis. Sudėtinės ugdymo dalys. Sudėtinių ugdymo dalių sąveika. Sudedamieji ugdomojo veiksmo pradai. Ugdymo savybės. Bendriausios funkcinės ugdymo priemonės. Ugdymo suskirstymas. Ugdytojai. Šeimos ugdomasis poveikis. Mokyklos ugdomasis poveikis. Grupės ugdomasis poveikis. Bažnyčios ugdomasis poveikis. Kultūros institucijų ugdomasis poveikis. Išvados.

Ištrauka

Ugdymas – svarbiausias žmogaus tapsmo veiksnys, o jo šerdis – mokymas, suteikiąs asmenybei mokslo žinių sistemą. Ugdymo fenomenas priklauso prie tos žmogiškojo veikimo srities, kurioje įvyksta gyvenimo atnaujinimas nenurūkstamoje kartų eilėje.
Ugdymas – plati sąvoka, apimanti ugdytojo ir ugdytinio veiklą. Sudėtinės jos dalys: ugdytinio veiklos plotmėje – saviugda; ugdytojo veiklos plotmėje - auginimas, švietimas, mokymas ir mokslinimas, lavinimas, auklėjimas, taip pat ir formavimas.
Svarbiausias ugdymo tikslas – žmogaus pastangų tobulėti skatinimas, pasitelkiant aplinką ir šalinant jos neigiamų reiškinių įtaką.
Institucinio ugdymo paskirtis – sudaryti sąlygas individui mokytis visą gyvenimą, kad pritaptų prie nuolat kintančio visuomeninio gyvenimo, įsisavintų naujas žinias ir technologijas.
Ugdoma pedagogiškai veikiant, o pedagoginės veiklos uždavinys – skatinti ugdytinio pastangas tobulėti. Ugdyti – tai daryti, kad kas augtų, ūgėtų, eitų aukštyn. Ugdytojų pareiga – tinkamai ir sumaniai organizuoti šį procesą.
Ugdymas yra augančiosios kartos ugdymo institucijų veiklos šerdis, kur viskas – veikėjai pedagogai, jų veikla ir aplinka – turi tarnauti ugdymo tikslams. Ugdymas čia yra sistemingas, organizuotas, nuoseklus. Nesistemingai, nenuosekliai ugdoma per žiniasklaidos priemones, kultūros įstaigų, bažnyčios ir panašių institucijų, kurioms ugdymas nėra jų veiklos pagrindas, veiklą. Čia reikšmingiausi yra pažintiniai, rekreaciniai, emociniai akcentai.
Ugdymas tęstinio ugdymo institucijose yra specifinis, pagrįstas suvogta būtinybe tobulėti arba pažintiniais, rekreaciniais, emociniais interesais.
Ugdymo procesas augančios kartos ugdymo institucijose vadinamas pedagoginiu procesu.
Ugdymą vertinant kaip permanentinį reiškinį, ugdymo procesą būtų galima įvertinti kaip edukacinio proceso terminu, o jo sudėtinėmis dalimis būtų pedagoginis ir andragoginis procesai; savo ruožtu jų dalimis – mokymo ir auklėjimo procesai, atspindintys skirtingų ugdymo institucijų ugdymo proceso bendrumą ir specifiką.
Referate nagrinėjami ugdymo tikslai, sudėtinės ugdymo dalys, ugdymo savybės, ugdytojų atliekamos funkcijos. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2012-03-01
DalykasMokslo ir švietimo referatas
KategorijaPedagogika >  Mokslas ir švietimas
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai10 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis23.44 KB
AutoriusIndrė
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/Dėstytojasdoc.dr. A. Lukoševičius
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word ugdymo proceso samprata ir apibudinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • doc.dr. A. Lukoševičius
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą