Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Ebinhauso (Hermann Ebbinghaus) teorijos tyrimas (2)
   
   
   
2
naudingas +3 / nenaudingas -1

Ebinhauso (Hermann Ebbinghaus) teorijos tyrimas (2)

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas - patikrinti H. Ebbinghaus nustatytus atminties savybių dėsningumus. Metodika. Rezultatų analizė. Išvados. Priedai (5).

Ištrauka

Žmogaus kasdieninio gyvenimo veiklos kokybė yra susijusi su jo atmintimi. Atmintis saugo žinias apie galimas procedūras, leidžia jas pakartoti, vartoti kal¬bą, panaudoti naują informaciją, gautą iš mūsų pojūčių. Įvairūs autoriai atmintį apibrėžia skirtingai. Anot A. Jacikevičiaus (1994), atmintis tai - " ankstesnio patyrimo atspindys, kurį sudaro įsiminimas, išlaikymas ir atsiminimas to, kas anksčiau buvo pažinta, išgyventa ir veikta" .
Skiriamos dvi atminties struktūros, saugančios informaciją: trumpalaikė ir ilgalaikė atmintis. Trumpalaikėje atmintyje saugoma jau atpažinta informacija. Joje informacija išlaikoma ribotą kiekį ir ribotą laiką (Lapė, 2003). G. Millerio nuomone, trumpalaikės atminties apimtis yra 5 – 7 elementai, kurie išlaikomi ne ilgiau kaip 30 sekundžių (Martišius, 2006). Informacija iš trumpalaikės atminties yra perkeliama į ilgalaikę atmintį, sudėtingą sistemą, kurioje neribotą laiką saugoma beribės apimties informacija (Lapė, 2003).
Atmintis, jos veikla, mechanizmai pradėti tirti ir matuoti XIX amžiuje. Atminties eksperimentinių tyrimų pradininku yra laikomas vokiečių filosofas Herman Ebbinghaus. H. Ebbinghaus siekė išsiaiškinti, kaip išmokstama nauja informacija. Atminties procesą jis laikė naujų asociacijų susidarymu, kurios sustiprinamos kartojimu. Mokslininkas tyrimus atliko su savimi. Eksperimentuose jis naudojo beprasmius skiemenis tam, kad nekiltų asociacijų ir būtų išjungiamas semantinis faktorius, galintis daryti įtaką atsiminimui. Šešiolika beprasmių skiemenų sąrašai buvo kartojami varijuojant kartojimų skaičių ir laiką. Po to skiemenys buvo atgaminami ir skaičiuojamas teisingai atkurtų skiemenų skaičius (Baddley, 2010).
H. Ebbinghaus eksperimentų metu gauti rezultatai yra reikšmingi ir dabar. Jis į atminties matavimą įvedė užmiršimo procesą nustatydamas, kad užmiršimo procesas yra daug greitesnis iš pradžių nei vėliau, o atminties matavimui panaudojo atgaminimo metodą (James, 1998). H. Ebbinghaus nustatė, jog beprasmių skiemenų sekos įsiminimui turi įtakos elementų demonstravimo greitis. Lėčiau keičiantis elementams sekoje - jų įsiminimas gerėja. Vienas svarbiausių jo atradimų – kraštų efektas, dar vadinamas pradžios ir baigmės arba vietos eilėje/pozicijos/ U – kreivės efektu. Šis efektas teigia, jog įsiminus ilgą beprasmę skiemenų seką, geriausiai atgaminami pirmieji ir paskutinieji sekos elementai. Viduriniai sekos elementai sunkiausiai pasiekia atmintį, nes kai jie patenka į trumpalaikę atmintį, ji jau užpildyta, todėl elementai gali būti pakartoti tik kelis kartus ir tokiu būdu jų atgaminimas tampa neefektyvus.
Skiriami du sub-efektai: pirmumo ir naujumo. Pirmumo efektas - tai proceso pasekmė, kad pirmieji elementai kartojami mintyse daug kartų ir taip patenka į ilgalaikę atmintį.
Naujumo efektas - elementai, esantys sekos gale, yra efektyviai atgaminami, nes prasidėjus atgaminimui jie randasi trumpalaikėje atmintyje, nauja informacija jų jau nebeužgožia. Naujumo efektą galima eksperimentiškai nuslopinti, jei po sekos pateikimo tiriamajam užduodame atlikti kokią nors trumpą užduotį, o įsimintos sekos atgaminimas pradedamas po užduoties sprendimo. Tokiu būdu tiriamasis praras galimybę kartoti elementus mintyse ir jie jau nebus atgaminami tiesiogiai iš trumpalaikės atminties. Šiuo atveju pasireikš interferencija, t.y. turimos informacijos išlaikymo pablogėjimas dėl slopinimo nauja informacija (Tulving, 1985).

Darbo tikslas - patikrinti H. Ebbinghaus nustatytus atminties savybių dėsningumus.
Hipotezės:
1. Elementams sekoje keičiantis lėčiau - jų įsiminimas gerėja.
2. Elementai, esantys sekos pradžioje ir pabaigoje, įsimenami lengviau nei elementai, esantys sekos viduryje.
Uždaviniai:
1. Susipažinti su "EBINHAUS" programa.
2. Atlikto tyrimo duomenis apdoroti ir palyginti.
3. Patikrinti iškeltas hipotezės.
4. Paaiškinti gautus rezultatus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2012-02-17
DalykasPsichologijos tyrimas
KategorijaPsichologija
TipasTyrimai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai7
Dydis102.38 KB
AutoriusŽivilė
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2011 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasŠniolytė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word 2007 Ebinhauso (Hermann Ebbinghaus) teorijos tyrimas (2) [speros.lt].docx
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Tyrimai
  • 14 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Šniolytė
  • 2011 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+3
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą