Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Atminties stiprinimas

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Kaip dirba atmintis. Kas trukdo įsiminti. Kas gerina atmintį. Miegas. Sportas, žaidimai ir muzika. Maistas smegenims. Atminties lavinimo ir įsiminimo būdai. Išvada.

Ištrauka

Visi turime atminties sprangų: netikėtai pamirštame įvykius, nutikusius anksčiau arba ir visai neseniai, sunkiai įsimename vieną ar kitą faktą, iš atminties išnyksta vardai ir pavadinimai. Moksleiviai, studentai valandų valandas sėdi prie knygų, stengdamiesi įsiminti istorines datas, įvykius, matematines formules, užsienio kalbos žodžius. Kiekvieną dieną patiriame, kad negalime ko nors prisiminti , ir tai mus erzina bei pykdo.
Atminties lavinimo ir stiprinimo tema yra aktuali plačiai visuomenei. Mokslininkai atlieka įvairius bandymus, kad galėtų atsakyti į rūpimus klausimus: kaip veikia atmintis? kodėl užmirštame? kas gerina atmintį?
Šiame darbe autorius aptars atminties veikimo būdus, kliūtis įsiminti medžiagą bei būdus kaip pagerinti savo atmintį .


Smegenys yra ekonomiškas organas. Tikriausiai jos sprogtų jeigu išsaugotų visus išorinius dirgiklius, kiekvieną kasdienybės smulkmeną. Šiaip ar taip, dėl tokio beribio dirgiklių antplūdžio pasidarytume neveiksnūs. Taigi, kad galėtų našiai dirbti, smegenys diferencijuoja ir atrenka naujus duomenis. Ką pasirinkti, kiekvienos smegenys sprendžia individualiai. Mūsų atmintis išsaugo tik tuos dalykus, kuriems specialiai teikiame reikšmės bei kuriuo sąmoningai ir emocionaliai apdorojame. Taigi, jausmai labai padeda įsiminti. Už tai atsakinga vadinamoji limbinė sistema, kuri žvelgiant į smegenų anatomiją, kaip žiedą, glūdi tiesiai po didžiųjų smegenų pusrutulių žieve. Limbinėje sistemoje, smegenų jausmų centruose, kuriems pri¬klauso ir "naujienų detektorius" Amono ragas, emociškai įvertinamas kiekvienas naujas "papildymas". Jokia nauja informacija, liečianti faktinę atmintį arba autobiografinius prisiminimus, nepatenka į ilgalaikę atmintį, neperėjusi per limbinę sistemą, kuri dirba kaip filtras: atrenka informaciją , susieja su jausmais ir vėliau ilgam paskirsto po virš jos esančią didžiųjų pusrutulių žievę. Kuo dažniau vyksta šis procesas ir kuo stipriau jis remiasi jausmais, tuo greičiau mokomasi ir tuo ilgiau išsaugoma. Ypač svarbūs mums yra asmeniniai išgyvenimai, kuriuos mes - priklausomai nuo reikšmės ir jausmų stiprumo - iš¬saugosime visam laikui arba leisime nueiti užmarštin. Am¬žiais išlieka, ko negalime sąmoningai valdyti: vestuvės, spor¬tinė pergalė arba avarija. Neužmirštamas pirmas dvejetas už klasės darbą, nemaloniausia nesėkmė arba pirmas dešimtukas iš sunkumų kėlusio dalyko. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2012-01-12
DalykasKognityvinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Kognityvinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis18.03 KB
AutoriusIlana
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2010 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasV. Šlentnerienė
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
FakultetasMenų institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Atminties stiprinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • V. Šlentnerienė
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą