Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Transportas ir logistika>Laivininkystė>Krovinių gabenimas jūra: gabenimo sutartys ir Hagos-Visbio taisyklės
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Krovinių gabenimas jūra: gabenimo sutartys ir Hagos-Visbio taisyklės

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Krovinių gabenimas jūra. Krovinių gabenimo jūra sutartis. Krovinio vežimo jūra sutarties pagrindiniai bruožai. Krovinio vežimo jūra sutarties rūšys ir dokumentai, įrodantys sutartį. Vežėjo, siuntėjo ir gavėjo pagrindinės pareigos bei atsakomybė. Hagos-Visbio taisyklės. Išvados.

Ištrauka

Pasaulyje vystantis prekybai plėtėsi pasaulinis laivynas, daugėjo krovinių parvežimų. Didėjant krovinių pervežimams atsirado įvairių nesusipratimų, rizikų, kurių teisinis sprendimas tapo pakankamai sudėtingas dėl skirtingų valstybių tesės sistemų, bei jos taikymo. Todėl buvo kuriama tarptautinė jūrinė teisė, kuri turėjo apibrėžti bendras krovinių gabenimo jūra taisykles. Vienas iš svarbiausių krovinių gabenimo jūra teisinių aspektų yra krovinių gabenimo sutartis, bei joje apibrėžiamos krovinio siuntėjo, krovinio gavėjo bei vežėjo pareigos ir teisės.
Šio darbo tikslas: apžvelgti krovinių gabenimą jūra, jų gabenimo sutartis ir Hagos – Visbio taisyklių įtaką krovinių gabenime jūra.
Jūriniame transporte istoriškai susiformavo dvi jo eksploatacijos formos: nereguliari (trampinė) laivyba, kai laivas plaukia atskirais įvairių krypčių reisais, ir reguliari (linijinė) laivyba, kai laivas tam tikru periodiškumu plaukioja tarp apibrėžtų uostų. Šios laivybos formos nulėmė ir dvi pagrindines sutarčių dėl krovinio gabenimo jūra formas, t.y. čarterio sutartį ir tiesiog krovinio vežimo jūra sutartį, kuri dažniausiai įforminama konosamentu.
Krovinių pervežimai trampine laivybos forma įgyvendinami sudarant čarterio sutartis, kurios šalys yra laivo valdytojas, pateikiantis laivą krovinio gabenimui, ir frachtuotojas, samdantis laivą krovinio gabenimui. Čarteris (charterparty, carta partita, charta partita) yra bene pirmoji vežimo jūra sutarties rūšis (Tetley W. 1983. С. 143). Išskiriama keletas čarterio rūšių, priklausomai nuo to, kokiomis sąlygomis yra nusamdomas laivas. Paprastai tik reisinis čarteris (voyage charterparty) yra pripažįstamas vežimo sutartimi arba bent jau savarankiška sutarties rūšimi, labai artima vežimo sutarčiai. Kiti čarteriai, tokie kaip taim čarteris (time charterparty) ir berbout (arba dimaiz) čarteris (bareboat/demise charterparty), dažniausiai laikomi specifinėmis sutartimis, artimomis laivo nuomai. Reisinis čarteris, nors ir pripažįstamas vežimo sutartimi, kai kuriose šalyse (pavyzdžiui, Anglijoje, JAV, kitose bendrosios teisės sistemų šalyse, Italijoje, Olandijoje, Šveicarijoje ir kitose valstybėse) reguliuojamas kartu su kitais čarteriais, t.y. atskirai ir skirtingai nuo krovinio vežimo jūra sutarties. O kai kurios kitos valstybės reisinį čarterį reguliuoja bendrai su krovinio vežimo jūra sutartimi (Сиваков О.В. 2000. С. 74-75.).. Reisinį čarterį vertinant, kaip krovinio vežimo jūra sutarties rūšį, tokia sutartis įvardinama, kaip krovinio vežimo jūra sutartis su sąlyga, kad krovinio gabenimui pateikiamas visas laivas, jo dalis arba atskiros jo patalpos.
Egzistuojant tam tikroms ekonominėms prielaidoms, būna steigiama reguliari laivybos linija. Tokiai linijai funkcionuoti reikalingas pakankamas krovinių kiekis, kurie siunčiami apibrėžtu maršrutu palyginti nedidelėmis partijomis santykinai trumpais laiko tarpais.
Linijinėje laivyboje kroviniai (dažniausiai ne masiniai) gabenami tam tikru maršrutu, nurodant tarpinius sustojimo uostus, santykinai reguliariais laiko tarpais. Linijinių pervežimų technologija pagrįsta reguliariu laivų apyvartumu. Pervežimai atliekami pagal skelbiamą tvarkaraštį, kuriame paprastai nurodoma: liniją eksploatuojančios firmos duomenys, uostų, į kuriuos užplaukia linijos laivai, pavadinimai, laivų pavadinimai ir jų pagrindinės charakteristikos, liniją aptarnaujančių agentinių firmų duomenys ir kita informacija (Бурмистров М.М. 1975. С. 142-143 ). Krovinių siuntėjai gali susipažinti su linijos tvarkaraščiu bei tarifu agentinėse firmose, esančiose linijos atstovėmis (Современное морское право и практика его применения, 1985. С. 99). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-06-01
DalykasLaivininkystės referatas
KategorijaTransportas ir logistika >  Laivininkystė
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai15 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis38.43 KB
Autoriusliova
Viso autoriaus darbų16 darbų
Metai2011 m
Klasė/kursas5
Mokytojas/DėstytojasValerijus Bogunas
Švietimo institucijaLietuvos aukštoji jūreivystės mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word 2007 Kroviniu gabenimas jura sutartis Hagos-Visby taisykles [speros.lt].docx
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla / 5 Klasė/kursas
  • Valerijus Bogunas
  • 2011 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą