Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokslas ir švietimas>Aukštasis mokslas Japonijoje ir Lietuvoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Aukštasis mokslas Japonijoje ir Lietuvoje

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Aukštojo mokslo bendrosios nuostatos. Pagrindinės sąvokos. Japonijos švietimo įstatymas. Lietuvos švietimo įstatymas. Aukštasis mokslas Japonijoje ir Lietuvoje. Japonijos ir Lietuvos aukštojo mokslo studijų sistema. Bendrosios žinios: stojamieji egzaminai, studentai. Japonijos ir Lietuvos aukštojo mokslo finansavimas, administracinis personalas. Išvados. Darbas iliustruotas grafikais.

Ištrauka

Lyginamoji edukologija – tai edukologijos mokslo šaka, leidžianti lyginamuoju aspektu pažvelgti į įvairių šalių edukacinę, teorinę, praktinę patirtį bei jos raidą. Išnagrinėjus dauguma lyginamosios edukologijos apibrėžimų man labiausiai patiko Theisen Adams (1990) apibrėžimas - lyginamoji edukologija – tai skirtingų nacionalinių švietimo sistemų tam tikrų charakteristikų (organizacinės struktūros, tikslų, mokymo proceso) lyginimas. Aš lyginamąjį aspektą pasirinkau Japonijos ir Lietuvos aukštąjį mokslą. Iš tikrųjų labai sunku lyginti tokias valstybes, bet kartu ir įdomu, kadangi Lietuvoje gyvena 3,6 milijonai žmonių, o Japonijoje 129 milijonai.
Japonija – valstybė su sparčiai augančia ekonomika ir pasižyminti pažangiomis idėjomis kuriant naujas technologijas. Beabejo, šie duomenys rodo aukštą valstybės gyventojų išsilavinimo lygį – juk ekonomikos kilimą ir naujos technikos atsiradimą skatina išsilavinę žmonės. Iš tikrųjų, užtenka pažvelgti vien į Japonijos gyventojų raštingumo lygį – jis siekia 100 %. Aišku, kad pasiekti tokį rezultatą leidžia tik gerai išvystyta švietimo sistema.
Raštingumui plisti Lietuvoje didelę reikšmę turėjo didžiojo kunigaikščio kanceliarija, taip pat luominių institucijų raštinės. Rašto įsigalėjimas reikalavo steigti mokyklas, perimti kitų šalių mokslo žinių visumą. Švietimas saugo ir kuria tautos tapatybę, perduoda vertybes, kurios daro žmogaus gyvenimą prasmingą, visuomenės gyvenimą – darnų ir solidarų, valstybės – pažangų ir saugų.
Aktualumas: Man buvo įdomu sužinoti, kaip ši šalis pasiekė tokį aukštą technologijų lygį. Taip pat įdomu, kad Japonijoje aukštuoju mokslu labiausiai susirūpinusi ne valstybė, o privatūs subjektai, o Lietuvoje – atvirkščiai.
Tikslas: Palyginti aukštojo mokslo ypatumus Japonijoje ir Lietuvoje.
Darbo uždaviniai:
1. Atskleisti aukštojo mokslo sampratą.
2. Aptarti Japonijos ir Lietuvos stojamuosius egzaminus, studentų skaičių (lyčių pasiskirstymą) bei pasirenkamas studijų sritis.
3. Aptarti Japonijos ir Lietuvos aukštojo mokslo studijų sistemą.
4. Aptarti Japonijos ir Lietuvos aukštojo mokslo finansavimą bei administracinį personalą.
Darbo metodai:
1. Mokslinės literatūros analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-05-10
DalykasMokslo ir švietimo referatas
KategorijaPedagogika >  Mokslas ir švietimas
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai16
Dydis35.54 KB
AutoriusDalia
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasAbromaitienė
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Aukstasis mokslas Japonijoje ir Lietuvoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Abromaitienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą