Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Informatika>Internetas>Spamo problema: argumentai už ir prieš
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Spamo problema: argumentai už ir prieš

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas yra aptarti spamo problematiką kibererdvėje. Spamo (spam'o) samprata. Spamo (spam'o) grėsmės ir galimybės. Spamo problematika Lietuvoje. Išvados.

Ištrauka

2006 m. "Vilmorus" atlikto tyrimo duomenimis beveik pusė Lietuvos gyventojų erzina reklaminės žinutės ir reklaminiai el.laiškai (Spam‘as). 2005 metų pradžioje viso pasaulinio el.pašto srauto 83 procentus sudaro spam‘as (Messagelabs tyrimo duomenys).
Informacijos visuomenės formavimasis sukūrė sąlygas plėtotis naujų formų verslui, sukūrė kanalą, kurio išnaudojimo galimybė neliko nepastebėta tiek komercinių, pelno siekiančių vienetų, tiek nepelno siekiančių organizacijų. Internetas – neaprėpiamo pralaidumo kanalas. Reklama internete, žengusi nedrąsius pirmuosius žingsnius, pamažu ištyrė poveikio priemones, identifikavo taisykles ir šiandieną jau yra virtusi nesustabdoma lavina nereikalingos informacijos, pasiekiančios arba bandančios pasiekti informacijos sraute skęstančius vartotojus.
Šio rašto darbo tema "Spam"o problema: argumentai už ir prieš" skirta nagrinėti vieną iš reklamos internete atmainų – elektroninių pranešimų platinimą neidentifikuotiems gavėjamas, sutartinai vadinama spam"u.
Tokios reklamos formos vertė – priemonė nieko nekainuoja jų siuntėjams, tačiau dideli spam"o srautai mažina tinklų pralaidumą bei atima iš interneto vartotojo daug laiko, ruošiuojant laiškus.
Daugelyje pasaulio šalių spam"o naudojimas yra ribojamas įstatymiškai, tačiau įgyvendinimas nėra paprastas, todėl komplektuose yra naudojami įvairūs metodai, kuriems kurti bendrovės skiria milijonus piniginių vienetų, juk dėl spam"o jie patiria ne mažesnius nuostolius. 2004 m. pradžioje Microsoft specialistai Pasaulio ekonomikos forume prognozavo, kad apsisaugojimo nuo spam"o programos bus tokios efektyvios, kad problema išnyks. Tačiau statistika rodo, kad vienos didžiausių informacinių technologijų kūrėjų prognozės buvo per drąsios – problema išaugo, o ne sumažėjo.

Darbo tikslas yra aptarti spam"o problematiką kibererdvėje. Darbo uždaviniai yra:

• atskleisti spam"o sampratą ir diferencijavimą;

• nustatyti spam"o radimosi istoriją ir plėtotę;

• apžvelgti spam"o reiškinio etinius niuansus;

• identifikuoti spam"o teisinio reglamentavimo aspektus Lietuvoje.

Darbe bus naudojamos loginės analizės ir apžvalginis metodai.
I. SPAM‘O SAMPRATA
Atsiradus skirtingoms elektroninėms bendravimo priemonėms, kiekviena jų pradėta naudoti nepageidaujamiems kontaktams užmegzti. Pirmasis komercinės reklamos internete atvejis įvardinamas 1994 metais Usenet naujienų grupės nariams išplatintas pranešimas apie imigracines korteles ("žaliąsias kortas"). Didelės kritikos bangos sulaukę iniciatyvos autoriai neužilgo įsteigė bendrovę Cybercell, kurios veikla apėmė mokymus ir technikas, kaip plačiai paskleisti reklamines žinutes internete. Jie teigė, kad internetas yra vieša erdvė, o informacijos platinimo viešoje erdvėje įstatymiškai uždrausti negalima – joje galima vykdyti ką tinkami.
Augant abonentų skaičiui ir atsirandant vis naujoms priemonėms masinė reklama pigo, natūraliai didėjo norinčiųjų ją pasinaudoti skaičius. Žinutės išsiuntimas praktiškai nekainuoja, o pasiekiamų vartotojų skaičiai – milžiniški.
Termino "spam" ištakos ir įvairios variacijos šifruojant šį akronimą – yra skirtingos, o jų skaičius siekia kelias dešimtis. Viena iš versijų: termino spam"as vartojimas paplito po 8 – ajame dešimtmetyje populiarioje TV komedijoje pajuokiamo restoranų meniu sudarymo, kuris atspindėjo norą su kiekvienu patiekalu įpiršti lankytojams tai, ko jie neužsisakė. Kiti šaltiniai teigia, jog nepageidaujamumo diskursas radosi išsiplėtus reklaminių žinučių perdavimo erdvei, kurios negebama pažaboti jokiais teisiniais metodais.
Manoma, kad žodis "spam" gali būti akronimas apibūdinant laiškus pardavimų skatinimui (ang. - sales promotional advertising mail) ar vienu momentu išsiunčiamas reklamas (angl. - simultaneously posted advertising message). Skiriami ir humoristinio pobūdžio akronimo spam šifravimai, pavyzdžiui: liūdna, betikslė, erzinanti žinutė (angl. - Sad Pointless Annoying Messages); žmonės vaiduokliai – virš manęs (angl. - Spooky People Above Me); specialiai paruošta amerikietiška mėsa (angl. - Specially Processed American Meat). Kiti šaltiniai pateikia ir religinės, mokslinės ar medicininės tematikos akronimo spam kodavimus: liaupsių ir dvaisingumo paslaugos (angl. - Service Praise And Ministry); švento Pauliaus paauglių susitikimas (angl. - St Paul Adolescent Meeting); ypatingi žmonės, besižavintys meteorais (angl. - Special People Admiring Meteors); kraujo užkrėtimas elektroniniais laiškais (angl. - Septic Products As Mail).
Atsižvelgiant į vieną iš spam"o apibrėžimų – nepageidaujama reklama – galime teigti, kad ji radosi gerokai anksčiau nei elektroninės komunikacijos priemonės. Masiškai platinama reklama buvo ir yra skleidžiama tradiciniu paštu ar, pavyzdžiui, dalinama masinių renginių metu.
Spam"o reiškinys turi keletą atmainų, nepageidaujami laiškai elektorniniame pašte – tik viena iš rūsių. Reklaminėms tikslams naudojamos ir kitos telekomunikacijų preimonės. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-10-13
DalykasInterneto referatas
KategorijaInformatika >  Internetas
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7
Dydis17.75 KB
Autoriusrenata
Viso autoriaus darbų160 darbų
Metai2008 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasFilosofijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Spamo problema argumentai uz ir pries [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą