Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Etninė kultūra>Sutartinės etnokultūroje, etnochoreografijoje ir sceninėje kūryboje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Sutartinės etnokultūroje, etnochoreografijoje ir sceninėje kūryboje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas, kuo giliau išnagrinėti ne tik dainuojamas, bet ir šokamas sutartines. Sutartinių reikšmė ir atlikimas. Apie sutartinių senumą. Sutartinių muzika. Sutartinių atlikėjai. Sutartinių priedainiai ir garsažodžiai, bei jų reikšmė. Kalendorinės sutartinės. Šeimos apeiginės sutartinės. Gimtuvių sutartinės. Sutartinės apie marčią. Dovanų teikimo motyvas šokant. Senatvės ir mirties motyvai sutartinėse. Bendruomenės apeigos. Darbo sutartinės. Sutartinės apie medžioklę. Prašymo, maldavimo, liepimo, dėkojimo sutartinės. Istorinės sutartinės. Socialinio pasipriešinimo sutartinės. Humoristinės sutartinės. Šokių ir žaidimų sutartinės. Šokamų sutartinių choreografija. Sutartinių šokių skirstymas pagal E. Morkūnienę. Z. Slaviūno šokių sutartinių skirstymas. Žmonių pasakojimai apie sutartinių šokimą. Šokamų sutartinių analizavimas sceninėje kūryboje. Oželi, ta ta to. Čiūtytė. Treputė. Ratilėlis. Aigi tūto. Bitele, ryto. Laduto, laduto. Pijolka Rūta. Kaip lunkė? Čiūtyta rūtala. Šokinėja žvirblis. Du žali berželiai. Kodėl nešok čia? Trepute, martela. Išvados.

Ištrauka

"Amžių sandūroje vis labiau tyrinėtojų atsigręžia į praeitį, ieškodami kultūros ištakų. Lietuvių muzikos ištakos, susijusios su ilgaamžėmis sutartinių - ankstyvojo daugiabalsiškumo pavyzdžiu – giedojimo tradicijomis. Jų ilgaamžiškumą rodo ne tik nepaprastai didelė atlikimo būdų įvairovė, bet ir plati estetinio vertinimo skalė: nuo sutartinių prilyginimo staugimui vilkų balsais iki žavėjimosi jų demoniška jėga, motorikos tikslumu bei skambesiu, artimu poetiškiausio paukščio – gulbės - "tūtavimui"."
Lietuvių liaudies daugiabalsės dainos, kaip žanras pasižymi sinkretiškumu: kai kurias atliekant giedama, šokama, ir grojama instrumentais. Sutartinės siejasi su liaudies kalendoriaus apibrėžtomis šventėmis ir apeigomis, su svarbiais žmogaus ir bendruomenės gyvenimo momentais.
Sutartinėse kaip neatsiejama senovinių bendruomenių dalis (giedojimo, grojimo ir šokio sintezė) buvo sutapusios su apeigomis, pagrįstomis mitine pasaulėžiūra. Apeiginės sutartinės turėjo maginę – religinę paskirtį.
"Sutartinės tarsi paneigia nuomonę apie lietuvius, kaip lyrikų tautą. Daugelis lietuvių dainų iš tiesų yra lyrinės, kupinos melancholijos, liūdesio, tačiau visai kitokios yra sutartinės, kurių muzika užvaldo rimtimi, santūrumu bei savotiškai kerinčia monotonija, o ne lyrizmu."
Mane visad žavėjo sutartinės, nes jos atskleidžia svarbiausius žmogaus gyvenimo momentus, užburia savitumu, paprastumu ir nuoširdumu. Sudomino jų daugiabalsiškumas, šokamų ir dainuojamų sutartinių struktūra, tematika bei sutartinių kilmė, todėl pasirinkau šią temą savo kursiniame darbe. Šio darbo tikslas, kuo giliau išnagrinėti ne tik dainuojamas, bet ir šokamas sutartines. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-11-29
DalykasEtninės kultūros kursinis darbas
KategorijaEtninė kultūra
TipasKursiniai darbai
Apimtis58 puslapiai 
Literatūros šaltiniai18 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis142.29 KB
AutoriusKamile
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2009 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/Dėstytojasdoc. L. Kisielienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasKultūros ir meno edukologijos institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Sutartines etnokulturoje etnochoreografijoje ir scenineje kuryboje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 58 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • doc. L. Kisielienė
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą