Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Fizika>Kvantinė mechanika>Sklandytuvo flaterio teorinis tyrimas
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Sklandytuvo flaterio teorinis tyrimas

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103
Aprašymas

Anotacija. Annotation. Įvadas. Istorija. Flateris. Flaterio tyrimo kryptys. Teorinė tyrimo kryptis. Eksperimentinė tyrimo kryptis. Teorinių ir eksperimentinių rezultatų palyginimas. Pagrindinės flaterio teorijos prielaidos ir apribojimai. Flaterio analizės matematinis modelis. Programinis paketas SAF. Iki-garsinis sūkurių dangos metodas. Modalinė interpoliacija. Atstojamosios aerodinaminės jėgos interpoliacija. Vibracijų analizė. Flaterio prevencijos būdai. Teorinis flaterio tyrimas. Eleronas nebalansuotas. Eleronas išbalansuotas 50%. Eleronas išbalansuotas 100%. Eleronas išbalansuotas 150%. Eleronų balansavimo apibendrinimas. Išvados. Straipsnis: Sklandytuvo flaterio tyrimas (6 psl.) Priedai (40 psl.)

Ištrauka

Bendros flaterio priežastys [1] jau seniai ir gerai žinomos, tačiau naujos, dažniausiai netikėtos jo formos tykoja beveik kiekvieną aviacijos konstruktoriaus esminį sprendimą. Todėl flaterio klausimai nuolat reikalauja kruopščių, tikslių tyrimų. Be to, mažesnis dėmesys flateriui ankstyvoje projektavimo stadijoje vėliau turi įtakos konstrukcijos masei, kuri pasireiškia masės didėjimu, ir laikui, sunaudojamam masės problemoms spręsti. Tai nuvertina visą projektą. Pasekmės, neretai katastrofinės, kurias gali sukelti flateris, lemia tai, kad jis priskiriamas vienai pavojingiausių aerotamprumo reiškinių grupei. Šie reiškiniai atsiranda dėl daugybės skirtingų priežasčių.
Orlaiviai skrydžio metu apkraunami aerodinaminėmis jėgomis, kurios deformuoja standžią konstrukciją. Deformacijos, savo ruožtu, lemia aerodinaminių jėgų dydį ir pasiskirstymą. Orlaivio konstrukcijos standumo ir jo aerodinamikos sąveikos variantų studijavimas, įvertinant orlaivio dinamines savybes (inerciją, slopinimą), leidžia susidaryti aiškesnį vaizdą ir apie flaterį, ir apie orlaivio konstrukcijos aerodinaminį standumą apskritai.
Šie pastarieji klausimai lydi visą aviacijos istoriją, o jų netinkamas sprendimas turėjo įtakos ne vieno lėktuvo likimui, ne tik pačių pirmųjų, bet ir pačių moderniausių.
Šiame darbe apžvelgti flaterio įvertinimo metodai, teorija, veikimo mechanizmas, tačiau visas dėmesys sutelktas į sklandytuvo elerono flaterio analizę, keičiant elerono balansavimo laipsnį. Darbo pradžioje buvo manyta, jog užteks eleroną išbalansuoti 100% tam, kad būtų užtikrintas flaterio nebuvimas, tačiau flaterio analizė parodė, jog norint išvengti šio reiškinio, eleroną būtina perbalansuoti 130%. Tikslas pasiektas, tačiau atsirado didelis minusas – elerono masė išaugo 3.6 karto.

Pagrindinės žinios ir flaterio teorijos pamatai atsirado ir tobulėjo kartu su praktinių uždavinių, susijusių su šiuo pavojingu reiškiniu, sprendimu.
Dar pirmojo pasaulinio karo [1] metu atliktas didžiulis darbas flateriui, susijusiam su liemens sukimusi ir asimetrinio aukštumos vairo atsilenkimu, pašalinti. 1920 metais atlikti flaterio, kai lenkiamas ir sukamas sparnas, tyrimai, bei numatytos priemonės, kaip jo išvengti. Tuo pat metu buvo vykdomi teoriniai skaičiavimai, ypač daug dėmesio skiriant aerodinaminėms jėgoms, veikiančioms virpantį sparną.
Taigi flateris, kaip reiškinys, jau buvo teoriškai ir praktiškai žinomas, tačiau XX amžiaus 3-ame dešimtmetyje vėl atsirado problemų, atsiradus greitesniems tuometiniams orlaiviams. Jei anksčiau flateris buvo aviacijos inžinieriaus problema, tai 30-aisiais tapo daugiau lėktuvų statybos problema. Mestos didelės pajėgos daugelyje šalių šiai problemai spręsti. Ieškota ne tik naujų flaterio tyrimo metodų, bet ir naujų konstrukcinių medžiagų.

Staiga subyrėjus orlaiviui, kuris iš žemės panašus į sprogimą, niekas negali tiksliai pasakyti, ar tai buvo flaterio įtakos rezultatas. Tik katastrofos priežasčių analizė, teoriniai ir eksperimentiniai tyrimai leidžia nustatyti, kad staigų suirimą lėmė greitai augančios sparno ar uodegos vibracijos ir šios vibracijos turi periodinius žadinimo šaltinius.
Be abejo, tarp eksperimentinių tyrimų pavojingi orlaivių bandymai labai reti ir atliekami ne siekiant pamatyti, kaip atrodo pats flateris, o tam, kad būtų susidarytas bendras virpesių vaizdas, netikėtai atsirandantis dėl nežinomų priežasčių. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-07-20
DalykasKvantinės mechanikos diplominis darbas
KategorijaFizika >  Kvantinė mechanika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis95 puslapiai 
Literatūros šaltiniai11 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis4.85 MB
Autoriusklausas
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas6
Mokytojas/DėstytojasEduardas Lasauskas
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasAntano Gustaičio aviacijos institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Sklandytuvo flaterio teorinis tyrimas anotacija angliskai [speros.lt].doc
Microsoft Word Sklandytuvo flaterio teorinis tyrimas anotacija lietuviskai [speros.lt].doc
Microsoft Word Sklandytuvo flaterio teorinis tyrimas antrastiniai lapai [speros.lt].doc
Microsoft Word Sklandytuvo flaterio teorinis tyrimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 95 puslapiai 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 6 Klasė/kursas
  • Eduardas Lasauskas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą