Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Asmenybės psichologija>Uždavinio sprendimo ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Uždavinio sprendimo ypatumai

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Šiame laboratoriniame darbe labai svarbus yra analitinis, loginis mąstymas. Tikslas: nustatyti uždavinių sprendimo ypatumus. Metodika. Rezultatų analizė. Bendra rezultatų apžvalga. Tiriamųjų grupių palyginimas. Išvados.

Ištrauka

Visi esame baigę mokyklą. Tikrai ne kartą teko susidurti ir su įvairiausiais matematiniais uždaviniais. Mokytojai "kankindavo" mokydami užduočių sprendimo logaritmus. Išmokę, juos, uždavinukus spręsti nebūdavo sunku, tačiau gyvenime dažniausiai būna taip, kad niekas nenurodo tinkamo logaritmo ir tenka jį surasti patiems. Šiame laboratoriniame darbe atsispindi, tai kaip tiriamieji bando ieškoti pateiktų uždavinių sprendimų logaritmų. Tiesa, kaip vėliau paaiškės, ne visi tuos logaritmus ir rado.
Sprendimas – mintinių operacijų, mažinančių pradinį probleminės situacijos neaiškumą, atlikimas (Psichologijos žodynas, 1993, 292 psl.). Būtent tas atlikimas ir buvo veiksmas, kurio pagalba šis tyrimas bando atskleisti tiriamųjų ypatybes. Sprendimas atskleidžia mąstymo ir sprendimų priėmimo ypatybes.
Kai žmogus gauna kokią nors užduotį, visų pirma jie susipažįsta su problema, toliau vyksta mąstymo procesai, gaunama rezultatas. Atliekant to paties pobūdžio užduotis ne vieną kartą, išsivysto įgūdis. Psichologijos žodyne šis terminas apibrėžiamas kaip labai gerai išmoktas veiksmas, kurio elementų nebereikia sąmoningai reguliuoti ir kontroliuoti. Jo pagrindą sudaro automatizmas;- savaiminis sąmonės nereguliuojamas, nereikalaujantis dėmesio veiksmų atlikimas.
Dar vienas svarbus aspektas yra išmokimas. Tai patirties įgijimas. Kelis kartus atliekant tą pačią užduotį atsiranda savotiška patirtis, atliktos užduoties atžvilgiu.
Šiame laboratoriniame darbe labai svarbus yra analitinis, loginis mąstymas.
Tikslas: nustatyti uždavinių sprendimo ypatumus.
Uždaviniai:
• Išsiaiškinti ar galimas išmokimas
• Nustatyti, koks trumpiausias uždavinio sprendimo laikas.
• Palyginti skirtingų grupių rezultatus.

Metodika

Tiriamieji. Atrinkti tiriamuosius buvo naudojama patogioji atranka. Jos pagalba aš pa-sirinkau 15 tiriamųjų. 10 iš jų buvo Klaipėdos universiteto dieninio skyriaus studentai, likę 5 – jau turintys universitetinį išsilavinimą žmonės. Studentų specialybės buvo labai įvairios: edukologija, vaikystės pedagogika, kūno kultūra ir sporto pedagogika ir kita. Tai bakalauro pakopos studentai. Likusių tiriamųjų specialybės – viešasis administravimas, vadyba, teisė, matematika ir elektros inžinerija. Visi išskyrus du paskutinius yra baigę tik bakalauro pakopos studijas. Štai matematikos ir elektros inžinerijos specialistai turi ir magistrų diplomus.
Tarp studentų nebuvo nei vieno vaikino, amžiaus vidurkis – 20 metų, tarp aukštąjį išsi-lavinimą turinčių žmonių, buvo du vyrai ir trys moterys, amžiaus vidurkis – 37,4.
Tiriamuosius rinkdamasi skirsčiau į dvi dalis, nes norėjau palyginti studentų ir žmonių turinčių aukštąjį išsilavinimą sprendimo ypatumus.
Tyrimo priemonės. Tyrimui atlikti buvo naudojami iš anksto sukurti uždaviniai. Tai 25 langelių lentelės, kurias sudaros penkios eilutės ir tiek pat stulpelių. Kiekviena eilutė ir stulpelis pažymėti numeriu nuo 1 iki 10. Taip pat tyrimui atlikti buvo reikalinga rašymo priemonė, kuria dažniausiai pasirūpindavo patys tiriamieji, ir chronometras, kad galima būtų užfiksuoti kiek laiko truko sprendimas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-05-18
DalykasAsmenybės psichologijos laboratorinis darbas
KategorijaPsichologija >  Asmenybės psichologija
TipasLaboratoriniai darbai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis26.43 KB
AutoriusRaminta
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2009 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasŽakaitienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Uzdavinio sprendimo ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą