Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Filosofija>Naujųjų amžių filosofija>Dialogo samprata M. Buberio filosofijoje
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Dialogo samprata M. Buberio filosofijoje

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas yra ištirti M. Buberio dialogo sampratą. Didžiausias dėmesys bus skiriamas atkreipti dėmesį su kuo galimas dialogas filosofo manymu ir kaip dialogas, kaip tam tikras vyksmas, gali būti išreiškiamas vienoje ar kitoje situacijoje. Dialogiškumo samprata. M. Buberis dialogo filosofijos kontekste. Dialogas kaip įsiskverbimas. Dialogiškumo galimybės M. Buberio filosofijoje. Dialogas tarp žmonių. Santykis tarp dievo ir žmogaus. Gamta kaip dialogo dalyvis. Dialogo galimybė su pačiu savimi. Išvados.

Ištrauka

M.Buberis - žymus XX a, žydų filosofas. Pasisavinęs chasidizmo tradiciją, Buberis plėtoja tokią žydišką pasaulėjautą, kuri buvo priešstata graikiškojo mąstymo tradicijai. 1923 m. parašytoji "Aš ir Tu" - tai tarsi mėginimas parodyti, kad pasaulis yra gyvas Dievo ir žmogaus pokalbis.
M.Buberis gimė 1878 Vienoje, mirė 1965 Jeruzalėje. Jis - iškilus XX amžiaus religijos filosofas, priklausantis įtakingai "dialogo filosofijos" srovei. Studijavo filosofiją, meno istoriją, vokiečių kultūrą bei filosofiją daugelyje Europos universitetų. Nuo 1923 m. dėstė judaizmą ir religijotyrą Franfurte prie Maino, o nuo 1938 m. - socialinę filosofiją ir bendrąją sociologiją Jeruzalės universitete.
M.Buberio dvasios raidą nulėmė pažintis su XVII amžiuje susiformavusia "lenkų chasidizmo" tradicija, tikrojo religingumo pamatą įžvelgusia ne Dievo apreikštų įsakymų, draudimų ar pamokymų turinyje, o pačiame apreiškimo fakte - tame, kad Dievas ir žmogus tapo dialogo partneriais. Šią įžvalgą M.Buberis išplėtojo 1923 m. išleistoje knygoje Aš ir Tu, taip pat tokiuose veikaluose kaip Dialogas (1930), Klausimas pavieniui (1936) bei Tarpžmogiškumo pradai (1953).
1901 metais Buberis tapo Sionistų sąjungos oficialaus leidinio "Die Welt" ("Pasaulis") vyriausiuoju redaktoriumi. Tačiau jis sionizmą traktuoja ne kaip politinį, o kaip dvasinį žydų tautos atgimimą, todėl buvo priverstas pasitraukti iš "Die Welt" redakcijos.
Netyčia perskaitęs knygelėje išdėstytas XVII a. Volynėje-Podolėje gyvenusio rabino Baal Sem Tovo mokslą, Buberis pirmiausia atrado žmogaus ir Dievo dialogo galimybę. Gilindamasis į chasidy tradiciją jis suvokė, kad Dievo ir žmogaus santykis nesibaigia vien tuo, kad Dievas perteikia žmogui tam tikrą turinį. Žmogaus ir Dievo bendravimas yra ne žodžiais išreiškiamas turinys, ne kadaise gauti įsakymai, bet čia ir dabar gyvenamas gyvenimas, esamoji, tikra tikrovė. Ši įžvalga padarė lemiamą įtaką visai tolesnei Buberio filosofinių bei teologinių pažiūrų raidai. Domėjimasis chasidy tradicija sugrąžino Buberį į judaizmą.
1938 metais Buberis buvo priverstas emigruoti iš Vokietijos. Jis persikėlė į Palestiną ir tapo Jeruzalės universiteto socialines filosofijos ir bendrosios sociologijos profesoriumi. Biblistika ir religijotyra - sritys, kurios Buberiui, žinoma, buvo kur kas artimesnės, - jam uždarytos dė1 nepakankamo ortodoksiškumo. Gyvendamas Palestinoje, Buberis aktyviai dalyvauja politiniame gyvenime. Jis tampa Ichud grupės, siekiančios įkurti dvitautę (žydų ir palestiniečių) valstybę Palestinoje, nariu.
Šiandieniniame pasaulyje grįžtama prie retorikos tradicijos tose sferose, kuriose siekiama tobulinti ne tik žodžio meną (pvz., filologiją), bet ir valdymo meną (politika, vadyba), daryti įtakos kitiems: čia dialogas svarbus ne pats savaime, o būtent dėl savo praktinio efektyvumo, poveikio kitiems, jis tampa technika, todėl svarbu pažinti dialogą kaip tam tikrą galimybę.
Bakalauro darbo tikslas yra ištirti M.Buberio dialogo sampratą. Didžiausias dėmesys bus skiriamas atkreipti dėmesį su kuo galimas dialogas filosofo manymu ir kaip dialogas, kaip tam tikras vyksmas, gali būti išreiškiamas vienoje ar kitoje situacijoje.
Darbo tyrimo objektas - M.Buberio dialogo suvokimas. Darbo metodai: teorinės literatūros apžvalga, M.Buberio veikalų analizė.
Darbe remiamasi paties M.Buberio darbais, taip pat straipsniais, nagrinėjančiais filosofo mintis bei kita literatūra, padėjusia geriau atskleisti dialogo sampratą mūsų dienomis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-04-18
DalykasNaujųjų amžių filosofijos diplominis darbas
KategorijaFilosofija >  Naujųjų amžių filosofija
TipasDiplominiai darbai
Apimtis34 puslapiai 
Literatūros šaltiniai32 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis72.62 KB
Autoriusrutitas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2010 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasNijolė Radavičienė
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasFilosofijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Dialogo samprata M. Buberio filosofijoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 34 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Nijolė Radavičienė
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą