Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokslas ir švietimas>Mokyklos strategijos formavimo principai: lietuviška Kristijono Donelaičio mokykla Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokyklos strategijos formavimo principai: lietuviška Kristijono Donelaičio mokykla Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV)

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172
Aprašymas

Įvadas. Strateginio mąstymo švietimo sistemoje aspektai. Švietimo vadybos santykis su bendrąja vadyba. Strategijos esmė. Švietimo organizacijų strategijų įvairovė. Tautinio ugdymo visuomenėje ir mokykloje bruožai. Tautinio ugdymo tikslai. Tautinis tapatumas. Tautinio ugdymo veiksniai. Lietuvių bendruomenės švietimo situacija Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV). Lietuviškųjų organizacijų steigimas. Lietuvių bendruomenės situacija Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) šiandien. Dabartinių lietuviškų mokyklų padėtis Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV). Kristijono Donelaičio lietuviškos mokyklos Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) strategijos formavimo ypatumų tyrimas. Organizacijos misija, vizija, tikslai ir funkcijos. Mokyklos išorinės ir vidinės aplinkos analizė. K. Donelaičio mokyklos SSGG analizė ir strateginių tikslų formavimas. Išvados. Rekomendacijos. Priedai (3).

Ištrauka

Lietuviai pradėjo migruoti į užsienio šalis dar XIX a. pabaigoje. Adaptuodamiesi svetimose šalyse, stengdamiesi išsaugoti savo identitetą jie kūrė socialines organizacijas ir sambūrius. Viena iš tokių organizacijų yra ir Lietuviška tautinė mokykla.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime "Dėl Lietuvos Respublikos vyriausybės 2005 metų veiklos ataskaitos pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui" 2006 m. kovo 30 d. Nr. 314 konstatuojama, kad užsienyje 2005 metais veikė 151 lietuviško ugdymo įstaiga. Jose mokėsi apie 4 tūkstančiai mokinių. Mokyklos aprūpintos metodinėmis ir mokymo priemonėmis, kompiuterinėmis programomis (skirta per 20 tūkst. litų), nuolat atnaujinamos bibliotekos mokomąja ir grožine literatūra, organizuojamas pedagogų kvalifikacijos tobulinimas. 2002 m. mokykloms užsienyje išlaikyti skirta: Pelesos lietuvių vidurinės mokyklos – 1 mln. 72 tūkst. litų ir 695 tūkst. litų pastatui renovuoti; Maskvos 1247-ajai lietuvių etninės kultūros bendrojo lavinimo mokyklai – 495 tūkst. litų, Vokietijos Vasario 16-osios gimnazijai – 806 tūkst. litų. Už Lietuvos Respublikos Vyriausybės lėšas Seinuose pastatytas ir pradėjo veikti modernus lietuviško švietimo centras (projekto vertė – 4 mln. litų). Nupirkti geltonieji autobusai Seinų, Punsko ir Pelesos lietuviškoms mokykloms (Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie LR Vyriausybės, dokumentas, 2002).
Siekdamos optimaliau naudoti švietimui skirtas lėšas, didinti mokymo prieinamumą ir sudaryti sąlygas gerinti mokyklų teikiamo švietimo kokybę, lygias galimybes įgyti geros kokybės išsilavinimą, savivaldybės toliau tvarko mokyklų tinklą ir rūpinasi jų finansavimu (LR Vyriausybės nutarimas, 2006: 83).
Šiame darbe plačiau paanalizuosime JAV lietuviškos mokyklos svarbą išeivijos, ypač jaunosios kartos gyvenime.
Nuo pirmosios emigrantų bangos, t.y. XX a. pradžios daug kas pasikeitė, lietuviška mokykla išgyveno ir nuosmukio ir pakilimo laikotarpius. Teigiama ir reikšminga išeivių mokyklai buvo antroji emigrantų banga po Antrojo pasaulinio karo, nes tuo metu buvo įkurta LB Švietimo taryba (1969), nustatytos mokyklų programos ir darbo gairės, pradėti leisti vadovėliai. Trečioji emigrantų banga labai nevienalytė. Dalis jos siekia tik materialių dalykų, kita - išsilavinusi ir nusiteikusi humanistiškai. Tačiau visiems atvykusiems ypatingai yra svarbus ryšys su Lietuva. Todėl ir jie stengiasi savo vaikus auklėti brandžiom asmenybėm, neleisdami užmiršti svarbiausio tautai dalyko – jos kalbos. Tokiu būdu rūpindamiesi vaikų tautine savimone, leidžia juos į šeštadienines lietuviškas mokyklas.
Atliktu tyrimu bandėme analizuoti lietuviškos mokyklos JAV strategijos formavimo principus. Problema yra aktuali, nes didelė naujoji jaunų žmonių emigracijos banga susiduria su vaikų švietimo, ugdymo problemomis aktyvioje multikultūrinėje visuomenėje. Todėl darbo tikslu apibrėžėme tikslingą siekį išsiaiškinti lietuvių bendruomenės JAV švietimo istorinę patirtį, šiandienos jaunų tėvų poreikius ir besimokančių vaikų noro ugdyti tautinį mentalitetą tendencijas. Kokie galimi įgyvendinti strateginio mąstymo aspektai nedidelėje lietuviškoje mokykloje, kokią strategiją konkreti mokykla galėtų pasirinkti, ar yra galimybės ją realizuoti.
Darbe kėlėme šiuos uždavinius:
• atskleisti strateginio mąstymo švietimo sistemoje aspektus;
• įvertinti tautinio ugdymo Lietuvos mokyklose bruožus;
• pateikti lietuvių bendruomenės JAV tautinio švietimo vertinimą (istorinis aspektas);
• ištirti Kristijono Donelaičio lietuviškos mokyklos JAV strategijos formavimo ypatumus.
Lietuviškąjį švietimą JAV yra gvildenę J. Masilionis, S. Petresonienė, D. Kuzmickaitė, J. Dautaras, K. Pečkus, J. Račkauskas, R. Černius ir kiti autoriai.
Tyrimo imtis: strategijos formavimo principų tyrimas buvo atliktas JAV, Vašingtono lietuvių bendruomenės Kristijono Donelaičio lietuviškoje mokykloje 2006 m. gruodžio – vasario mėnesiais. Buvo apklausta 14 (visi) šeštadieninės mokyklos mokytojai.
Tyrimo metodai
• istorinės literatūros analizė;
• dokumentų analizė;
• anketinė apklausa;
• pokalbis.
Tyrimo objektas: Kristijono Donelaičio Lietuviškos mokyklos JAV strategija. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-19
DalykasMokslo ir švietimo diplominis darbas
KategorijaPedagogika >  Mokslas ir švietimas
TipasDiplominiai darbai
Apimtis71 puslapis 
Literatūros šaltiniai52 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis273.58 KB
Autoriusrimante
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasV. Urvičius
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokyklos strategijos formavimo principai lietuviska Kristijono Donelaicio mokykla Jungtinese Amerikos Valstijose [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 71 puslapis 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • V. Urvičius
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą