Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokslas ir švietimas>Etika pagrindinėje mokykloje: teorija ir praktika
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Etika pagrindinėje mokykloje: teorija ir praktika

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Tyrimo tikslas: ištirti kaip etikos reglamentavimas taikomas mokyklose praktiškai. Etikos teorija. Etikos samprata. Etika ir filosofija. Etikos, kaip mokyklinės disciplinos raida. Etikos, kaip dorinio ugdymo esmė. Etikos tikslas, uždaviniai. Struktūra. Integravimo galimybės. Planavimas, ugdymo organizavimas, vertinimas. Empirinis etikos tyrimas. Tyrimo metodika ir organizavimas. Tyrimo rezultatai ir jų analizė. Mokytojų apklausa. Mokinių apklausa. Išvados.

Ištrauka

Pedagogikoje jau įsigalėjęs požiūris į ugdymą, kaip į procesą. Ugdomas žmogus kinta kaip asmenybė ir todėl kartais ugdymas vadinamas asmenybės kitimo procesu.
Į ugdymą žiūrint iš objektyviosios (ugdytojo) pusės, jis suvokiamas kaip asmens keitimo ir tobulinimo procesas. O iš subjektyviosios (ugdytinio) pusės į ugdymą žiūrima kaip į keitimosi ir tobulinimosi veiksmą, kaip į saviugdą bei savikūrą. Iš šių apibūdinimų galima suprasti, kad ugdymo procese aktyviai turi dalyvauti tiek mokytojas, tiek ir mokiniai, t. y. objektas ir subjektas.
Ugdymo metu perduodama informacija. Jos suvokimas, priėmimas ir net poveikis ugdomajam labai priklauso nuo perdavimo būdų. Tačiau tam įtakos gali turėti ir kiti dalykai, pvz. ugdytojo ir ugdytinio emocinė būsena, jų tarpusavio santykiai, asmenybių ypatumai, aplinka. Nuo informacijos prasmingumo, aktualumo, įdomumo, patrauklumo priklauso ir ugdytinių reakcija.
Viena iš ugdymo krypčių yra dorovinis, etinis auklėjimas. Jis siejamas su gyvenimo išmintimi, savo bei aplinkos dorybių ir dorovės reikalavimų suvokimu. Etinio švietimo, ugdymo metu padedama labiau suprasti save ir kitus, kalbama apie pagrindinius dorovės principus, vertybes, gyvenimo prasmę. Apibūdinant dorovinį, etinį ugdymą galima teigti, kad tai mokymas apie santarvę su savimi bei kitais žmonėmis ir gamta.
Mokiniai doriškai ugdomi per visų dalykų pamokas ir papildomojo ugdymo metu, o etikos programomis sistemingai siekiama dorinio ugdumo(si) tikslų. Etikos pamokų metu dėmesys skiriamas asmenybės dvasiniam tapsmui, asmens orumui ir bendrosiomis žmogaus vertybėms. Etikos pamokos yra nekonfesinės, jos grindžiamos humanistiniu požiūriu ir bendrosiomis žmogaus vertybėmis. Per etikos pamokas atskleidžiama kultūrų bei religijų įvairovė ir pasaulėžiūrinio apsisprendimo galimybės.
Buvo atnaujintas etikos bendrųjų programų turinys, atsižvelgiant į švietimo naujoves, atnaujintus reikalavimus bendrųjų programų struktūrai, aktualumą siekti glaudesnės ugdymo turinio integracijos bei nužymėti mokinių dorinio ugdymo pažangos ir pasiekimų vertinimo gaires remiantis šiuolaikine vertinimo samprata.


Šiame darbe nagrinėsime etikos sampratą, raidą, reikšmę, naudą, esamą situaciją pagrindinėje mokykloje. Šiuo tikslu buvo atliktas tyrimas.
Tyrimo objektas: etikos reglamentavimas ir praktika mokykloje.
Tyrimo tikslas: ištirti kaip etikos reglamentavimas taikomas mokyklose praktiškai.

Tyrimo uždaviniai: 1. Literatūros analizė.
2. Atlikti mokinių ir mokytojų anketinę apklausą.
3. Naudojantis statistiniais metodais apdoroti tyrimo rezultatus, pateikti išvadas ir rekomendacijas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-21
DalykasMokslo ir švietimo kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Mokslas ir švietimas
TipasKursiniai darbai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai8
Dydis26.12 KB
AutoriusJustė
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2009 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasK. Jonaitienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Etika pagrindineje mokykloje teorija ir praktika [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 14 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • K. Jonaitienė
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą