Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Inžinerija>Geodezija>Inžinerinė geodezija (2)
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Inžinerinė geodezija (2)

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Trasavimo darbai. Trasos parinkimas kameriniu būdu. Trasos parinkimas lauke. Automobilių kelių projektavimo normos ir taisyklės. Pagrindiniai greičiai. Kelio juosta. Kelio trasa. Kelio ruožto kameralinis trasavimas. Detalus apskritiminių kreivių nužymėjimas. Vertikalės kreivės nužymėjimas.

Ištrauka

1. Trasavimo darbai

Inžinerinių linijinių statinių (kelių, kanalų, komunikacijų) topografiniai tyrimai susiję su jų ašių padėties nustatymu vietovėje arba žemėlapyje nužymėta linijinio statinio ašis atitinkanti šio statinio technines sąlygas vadinama trasa, o darbai – trasavimo darbais. Inžinerinio statinio trasa parenkama iš kelių variantų. Idealiausias variantas – oro linija. Parenkant trasą inžineriniam statiniui, reikia žinoti leistinąjį didžiausia ir mažiausia nuolydžius, tiesaus tarpo ilgį plane, leistinuosius horizontaliuosius ir vertikaliuosius kreivių spindulius ir dažnai mažiausią tiesaus tarpo ilgį. Techninio statinio sąlygos nurodytos specialiose instrukcijose.
Trasos pasirinkimo darbų kompleksą sudaro šie darbai:
1. trasos pasirinkimas žemėlapyje ir vietovėje
2. trasos piketavimas bei niveliavimas
3. kreivių nužymėjimas vietovėje
4. papildomi topografiniai darbai
Linijiniams inžineriniams statiniams trasą parinkti galima žemėlapyje, plane, aerovaizde, fotoplanuose ir vietovėje (kameriniu būdu ir lauke).

2. Trasos parinkimas kameriniu būdu

Parenkama taip:
1. žemėlapyje paženklinami taškai, per kuriuos turi eiti statinio trasa (A ir B)
2. taškai jungiami tiesėmis, nustatomos situacinės ir aukščių kliūtys
3. situacinės kliūtys apeinamos taip, kad trasos posūkio taškas būtų prieš kliūties vidurį, kirstų kliūtį statmenai
4. aukščių kliūtys (kai per didelis vietovės nuolydis) apeinamos, pirmiausia skaičiuojamas minimalus leistinas atstumas tarp horizontalių:

Pagal šį atstumą skriestuvu randama atkarpų padėtis tarp horizontalių (laužte). Jei tarp gretimų horizontalių atstumas didesnis nei dmin, tai linijos kryptis tarp šių horizontalių parenkama laisvai. Dažnai paranku šias atkarpas skriestuvu dėti iš abiejų trasos galų tol, kol jos susikirs. Rastoji laužtinė ištiesinama ir taip gaunama trasa su didžiausiu, bet leistinu nuolydžiu.
Jei nėra vietovės stambaus mastelio 1:10000 arba 1:25000, tai pagal smulkaus mastelio 1:100000 topografinį žemėlapį su pažymėtomis trasų vietomis fotografuojama iš lėktuvo ir iš gautų aerovaizdų porų stereoplanigrafu sudaromi maršrutiniai topografiniai planai. Juose trasa parenkama kameraliniu būdu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-06-02
DalykasGeodezijos kursinis darbas
KategorijaInžinerija >  Geodezija
TipasKursiniai darbai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis93.92 KB
AutoriusAleksandras
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasAksamitauskas
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Inzinerine geodezija (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 12 puslapių 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Aksamitauskas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą