Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Mokslinė metodologija>Metodo problema ekonomikos tyrimų lauke
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Metodo problema ekonomikos tyrimų lauke

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Mokslininkas ir metodas. Individas ir metodas. Išvados.

Ištrauka

Šiame darbe kalbėsiu apie metodo problemą ekonomikos tyrimų lauke. Tokią temą pasirinkau todėl, kad kiekvienam būsimam ekonomistui rūpi, kokia yra kiekvieno tyrimo paklaida ir kaip būtų galima tą paklaidą sumažinti. Objektyvumo ir tikslumo stoka, atsirandanti ekonomistui bandant taikyti ekonomikos modelį, iškreipia galutinius tyrimo rezultatus. Šios problemos priežastis galėtų būti subjektyvus mokslininko požiūris į tyrimą ir tyrimų objekto individualumas. Taigi problema, susidedanti iš dviejų dalių, lėmė darbo formą: pirmoje dalyje šnekėsiu apie mokslo tyrinėtojus, antroje – apie individus. Tinkamai atliktas mokslininko darbas reiškia objektyvesnius tyrimo rezultatus, todėl daugiausia dėmesio skirsiu tyrimo metodų ir mokslininkų mąstysenos analizei. Ekonomikos teorijos sąvokas iliustruosiu gyvenimiškais pavyzdžiais. Pateiksiu keletą galimų šios problemos sprendimo variantų.


Ekonomistai tyrinėja, kaip veikia ekonomika ir kodėl ji kartais veikia neįprastai. Pačią ekonomiką jie stengiasi apibūdinti klausimais, į kuriuos ji pati ir turi atsakyti. Kad geriau ištirtų realaus pasaulio problemas, ekonomistai laikosi tam tikrų taisyklių, padedančių paprasčiau paaiškinti vykstančius reiškinius. Tuo tikslu kuriami modeliai, apibūdinantys pagrindinius ekonomikos veikimo principus. Anot B. Martinkaus ir V. Žilinsko, ekonomikos modelis – tai supaprastintas ekonomikos ar tam tikros jos dalies tikrovės atvaizdas, naudojamas ekonominiams reiškiniams suvokti bei aiškinti [2, p. 20-21].
Kaip vieną iš tokio modelio pavyzdžių, galima pateikti paprasčiausią paklausos ir pasiūlos kreivę. Nagrinėdamas rinkos duomenis, ekonomistas atmeta nereikšmingas detales ir sutelkia dėmesį į tai, kas turi didžiausios įtakos paklausos ar pasiūlos pokyčiui. Pavyzdžiui, bandoma prognozuoti, ar obuolių kainos Lietuvoje kils. Reikšmingi veiksniai, turėsiantys įtakos prognozei, galėtų būti klimato pokyčiai Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse, išaugęs vaisių importas arba artėjantis žiemos sezonas, nereikšmingi – gyventojų populiacijos didėjimas arba menkas naftos produktų kainų pokytis. Norėdamas ištirti visus šiuos veiksnius, ekonomistas sugaištų per daug laiko ir tyrimo sąnaudos būtų pernelyg didelės, todėl jis daro pasirinkimą, ką reiktų atmesti. Kyla klausimas: ar padarytas sprendimas nebus subjektyvios nuomonės pateikimas, paremtas ekonominiais terminais?
Objektyvumas yra labai svarbus pateikiant mokslinio tyrimo rezultatus. Vartodami ekonomikos teorijos sąvokas, ekonomistai turi skirti faktus nuo nuomonių (ypač nuo savo asmeninių pažiūrų) ir išlikti kiek įmanoma labiau nešališki. Kita vertus, kiekvieną tyrimą atlieka žmogus, kuris turi jausmus, išgyvenimus, vadinasi, ir skirtingą nuomonę [2, p. 21]. Aišku, mokslininkas, prieš atlikdamas tyrimą, stengiasi neprimesti savo išankstinės nuomonės. Jis turi žinoti, kas kitų išnagrinėta, kaip tyrinėta ir kokie rezultatai buvo gauti, kas dar liko neišnagrinėta ir kas kelia daugiausia abejonių [1, p. 30]. Deja, toks veiksmų planas negarantuoja tyrimo sėkmės, nes mokslinis darbas pradedamas kuriant prielaidas, kurios daromos remiantis savo asmenine patirtimi, išsilavinimu, įgytomis žiniomis. Tai ir yra subjektyvaus tyrimo pradžia. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-08
DalykasMokslinės metodologijos referatas
KategorijaKita >  Mokslinė metodologija
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis21.37 KB
Autoriusascia
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/Dėstytojasdoc. Aušra Maldeikienė
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasMatematikos ir informatikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Metodo problema ekonomikos tyrimu lauke [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • doc. Aušra Maldeikienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą