Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Socialinė psichologija>Klasės auklėtojo ir auklėtinių sąveikos ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Klasės auklėtojo ir auklėtinių sąveikos ypatumai

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Šiandieninio ugdymo ypatumai. Mokytojas - auklėtojas. Sąveikos ypatumai. Išvados.

Ištrauka

Modernėjančiame pasaulyje pasigirsta balsų, kad ateities mokymo organizavimas susijęs su elektroninių skaičiavimo mašinų, kibernetinių įrengimų, televizijos naudojimu. Technika galėsianti pakeisti mokytoją ir mokyklą.
Masinės techninės bendravimo formos ir gyvenimo tendencija labai susilpnino asmeninius žmonių ryšius. Socialiniai ekonominiai, kultūriniai ir politiniai pokyčiai visuomenėje ir kartu švietimo sistemoje vadinamosios laisvosios rinkos sąlygomis taip pat ne visuomet palankūs humaniškiems žmonių tarpusavio ryšiams.
Tačiau švietimo istorija patvirtino, kad mokymo sistemos, kurių autoriai sumenkino mokytojo vaidmenį, populiarios buvo neilgai. Empirinė patirties ir eksperimentinė pedagogika bei psichologija patvirtino, kad mokytojo niekas negali pakeisti. Bręstančiam žmogui - biosocialinei būtybei visada reikia, kad šalia būtų gyvas žmogus, kuris padėtų patenkinti prigimtinius pažinimo, pagarbos, palankumo poreikius, rodytų kelią į vertybes, vestų prie jų, padėtų, moraliai palaikytų, įtaigiu žodžiu nukreiptų. Besiformuojančiai asmenybei reikia pavyzdžio, iš kurio mokytųsi, kuriuo sektų, kuriuo pasitikėtų. Tam yra pasitelkiam šeima, mokytojai. Pedagoginė veikla mokykloje yra nuolatinė abipusė pedagogo ir ugdytinio sąveika. Jos efektyvumas pirmiausia priklauso nuo susiklosčiusių tarp šios veiklos dalyvių santykių. Teigiamus santykius nulemia bendravimas. Be bendravimo neįmanoma joks tobulėjimas, negalima jokia kuriamoji veikla.
Svarbiausi bendravimo aspektai – tai tarpusavio suvokimas ( socialinė percepcija), keitimasis informacija ( komunikacija ), tarpusavio sąveika ( socialinė interakcija) ir santykiai.
Žmogaus ugdymas(-sis) – sudėtingas procesas, kurio vyksmui būdingi šie labai reikšmingi momentai: sąveika, bendravimas, veikla, santykiai, valdymas.
Bendravimas yra viena iš pedagoginės veiklos sudėtinių dalių. Nuo mokėjimo bendrauti priklauso ir pedagoginės veiklos sėkmė. Sugebėjimas konstruktyviai bendrauti turi įtakos bendros veiklos rezultatams, jos dalyvių savijautai, o pedagoginiam procesui sudaromas palankus socialinis – psichologinis klimatas, sėkmingiau sprendžiamos iškilusios problemos. Dėl bendravimo poreikio patenkinimo norima būti klasėje ir mokykloje. Vaikai ateina iš šeimų, turėdami labai nevienodą bendravimo patirtį, todėl mokytojui labai svarbu ją ugdyti, o esant reikalui, koreguoti. Žinoma, geriausia ugdyti rodant teigiamą pavyzdį.
Bendravimo psichologijos ir pedagogikos įvaldymas pedagogui ypač svarbus mokinių ugdymo procese. Ugdymo logika reikalauja teigiamų mokytojo ir moksleivių santykių – juk jais siekiama pedagoginių tikslų, jie lemia ugdymo proceso sėkmę. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-06-07
DalykasSocialinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Socialinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis17.35 KB
Autoriusrita
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Klases aukletojo ir aukletiniu saveikos ypatumai [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą