Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokslas ir švietimas>Vilniaus miesto optimalaus bendrojo lavinimo mokyklų tinklo paieška mokyklų reformos ir kaitos kontekste
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vilniaus miesto optimalaus bendrojo lavinimo mokyklų tinklo paieška mokyklų reformos ir kaitos kontekste

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Tyrimo objektas – problemos, susijusios su Vilniaus bendrojo lavinimo mokyklų tipų kaita ir jų įvairove, bendrojo lavinimo mokyklos optimizavimu. Tyrimo dalykas. Darbo tikslas. Uždaviniai. Darbas atliktas teoriniais metodais. Lietuvos švietimo sistema. Lietuvos švietimo sistemos prielaida. Gimstamumo dinamika Lietuvoje. Mokyklų pasirinkimas. Antra pamaina mokyklose. Antrosios pamainos ypatumai. Išvados.

Ištrauka

Pagrindinė Lietuvoje vykdomo bendrojo lavinimo švietimo įstaigų tinklo pertvarkos priežastis optimizuoti mokyklų tinklą siekiant ugdymo kokybės. Pertvarka grindžiama švietimo prieinamumo ir visuotinumo principais. Pertvarkant mokyklų tinklą susiduriama su įvairiomis problemomis: istoriškai susiklosčiusio švietimo įstaigų tinklo nelankstumu; labai netolygiu gyventojų tankumu ir demografinių tendencijų įvairove; sociokultūriniais ir ekonominiais regionų skirtumais; nepakankamu, neefektyviu ar nepakankamu švietimo finansavimu; galimu mokytojų nedarbo padidėjimu; vietos bendruomenių nenoru prarasti kultūros židinį, kurio vaidmenį atlieka mokykla. Todėl ne visada pavyksta padaryti optimaliausius, švietimo kokybės ir prieinamumo požiūriu, tinklo pertvarkos sprendimus. Norėdami "užtikrinti švietimo kokybę, atitinkančią atviroje pilietinėje visuomenėje ir rinkos ūkyje gyvenančio asmens, visuotinius dabarties pasaulio visuomenės poreikius" (Lietuvos švietimo strategijos nuostatos. V., 2003, p. 4.) privalome keisti švietimo sistemą, kad ji atitiktų šalies socialinius, kultūrinius, politinius bei ekonominius poreikius. Kuriant lanksčią, gebančią atsinaujinti, atliepiančią šalies visuomenės ir pasaulio raidos poreikius švietimo sistemą, turime įvertinti savo šalies švietimo sistemos istorinę raidą bei pasitelkti Europos švietimo patirtimi.
Vilniaus bei kitų miesto bendrojo lavinimo mokyklų reforma ir kaita prasidėjusi stichiškai, per paskutinius trejus metus pradėta vykdyti planuotai, vykdant Lietuvos Respublikos teisės aktus, kuriuose numatoma, kad Savivaldybė, atsižvelgdama į gyventojų poreikius, rūpinasi pakankamu bendrojo lavinimo mokyklų tinklu, atsižvelgiant į miesto gyventojų poreikius. Nors bendrojo lavinimo mokyklų tinklo reforma ir kaita, kaip numatyta teisės aktuose, yra suplanuota, ji įgyvendinama skandalingai, yra lydima tam tikrų švietimo bendruomenių pasipriešinimo, vyksta teisminiai ginčai. Tai rodo, kad bendrojo lavinimo mokyklų reforma ir tinklo kaita yra vis dar aktuali tema moksliniams tyrimams. Bendrojo lavinimo mokyklos optimizavimas žengia pirmuosius planingus žingsnius, todėl jį būtina nagrinėti, stebėti vykdomą procesą, analizuoti bei pagal galimybes pakoreguoti.
Vilniaus miesto taryba 2005 m. gruodžio 21 d. patvirtino Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklų tinklo pertvarkos 2005–2012 metų bendrąjį planą, pagal kurį numatyta Vilniaus miesto bendrojo lavinimo mokyklų tipų kaita iki 2012. Šio plano rengimas truko ištisus mokslo metus, buvo daug diskutuota su įvairiomis bendruomenių grupėmis, kurių dalis nepritarė minėtam planui, nes nesutinka su vidurinės mokyklos tipo naikinimu, yra nepatenkinti persiklojančiomis pagrindinės mokyklos pagrindinio ugdymo programos 9-10 klasėmis su 1-2 gimnazijų klasėmis. Be to, mokyklos bendruomenės, profesinės sąjungos pageidauja, kad mažėtų mokinių skaičius klasėse, būtų gerinamos mokymosi sąlygos. Dėl šių klausimų vieningos nuomonės neturi miesto bei šalies politikai, švietimo specialistai, todėl galima teigti, kad darbo tema yra aktuali.
Tyrimo objektas – problemos, susijusios su Vilniaus bendrojo lavinimo mokyklų tipų kaita ir jų įvairove, bendrojo lavinimo mokyklos optimizavimu.
Tyrimo dalykas – mokslininkų ir specialistų požiūris į Vilniaus bendrojo lavinimo mokyklų tipų kaitą ir įvairovę, bendrojo lavinimo mokyklos optimizavimą.
Darbo tikslas – nustatyti veiksnius, įtakojusius Vilniaus bendrojo lavinimo mokyklų tipų kaitą ir įvairovę, bendrojo lavinimo mokyklos optimizavimą: kokia turi būti mokykla, kad ji maksimaliai patenkintų mokyklos bendruomenės poreikius, atsižvelgiant į bendrojo lavinimo mokyklos istorinę raidą šalyje.
Uždaviniai:
1. Apžvelgti ir įvertinti bendrojo lavinimo mokyklų istorinę raidą Lietuvoje bei nustatyti bendrojo lavinimo mokyklų tipų kaitą sąlygojusius faktorius;
2. Įvertinti Vilniaus miesto bendrojo lavinimo mokyklų reformą bei mokyklų tipų kaitą;
3. Nustatyti bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenės lūkesčius mokyklai, kad būtų pasiekti optimalūs mokymo ir mokymosi rezultatai.
Darbas atliktas teoriniais metodais:
1. Edukologijos, vadybinės, socialinės literatūros analizė pasirinktu aspektu;
2. Įstatymų ir kitų aktų, reglamentuojančių švietimo sistemos kaitą, analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-17
DalykasMokslo ir švietimo kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Mokslas ir švietimas
TipasKursiniai darbai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis231.54 KB
AutoriusVygintas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas6
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vilniaus miesto optimalaus bendrojo lavinimo mokyklu tinklo paieska mokyklu reformos ir kaitos kontekste [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 12 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 6 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą