Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Dzen mokymas

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Dzen mokymo filosofija, estetika ir menas. Rinzai ir Soto mokyklos. Menas dzen mokyme. Dzen komunikacijos metodai. Dzen estetikos ir meno savitumas. Dzen estetikos bruožai. Gamtos kultas ir panteizmas. Išvada.

Ištrauka

Žodis dzen yra japoniška forma kinų kalbos žodžio čan, kuris, savo ruožtu, kilęs iš sanskrito kalbos žodžio dhyana, reiškiančio tam tikrą meditacijos būdą.
Pradininku laikomas indų vienuolis Bodhidharma (Japonijoje jį vadina Daruma), kuris atkeliavo VI a. į Kiniją ir ėmė čia skleisti savo mokymą čan. Naujosios budizmo pakraipos plitimas buvo toks sėkmingas, kad turtingi vienuolynai pamažu pavirto ne į sielovados centrus, bet į paprasčiausias religines mokyklas jaunimui, besigilinančiam ne tiek į Dharmą, kiek į meną ir literatūrą.
Dzen idėjų įsigalėjimas Japonijos kultūroje glaudžiai siejasi su svarbiais socialiniais pokyčiais XII a. pabaigoje, kai politiniame šalies gyvenime, susilpnėjus Fujiwaros giminės įtakai, įsigali naujas karingųjų samurajų luomas, kuris apriboja imperatoriaus ir kilmingosios aristokratijos valdžią. Du galingi Taira ir Minamoto feodaliniai klanai susiremia, ko pasekoje 1192 m. nugalėjęs savo priešininkus, siogunu tampa rytų Japonijos karvedys Minamoto Yoritomo, kuris rezidenciją perkelia į Kamakuros tvirtovę rytinėje valstybės dalyje. Kamakuros epochoje įsitvirtina Minamoto giminė, o imperatorių valdžia tampa grynai simbolinė; išryškėjo nauji filosofijos poslinkiai, susiję su laipsnišku kultūrinės iniciatyvos perėjimu iš senosios sostinės rūmų į periferijoje pasklidusius dzen vienuolynus ir samurajų diduomenės pilis. Šis perėjimas sustiprėja, kai 1333 m. įsigalėjęs Ashikaga klanas perkelia sostinę į Muromachi miestą.
Pagrindiniai dzen ideologai Japonijoje buvo vienuoliai, kurie sėmėsi žinių Kinijoje. Daugelį metų praleidę Kinijoje, jie buvo gerai susipažinę su indiškais budizmo šaltiniais, klasikine kinų filosofija, menu, estetika. Kitaip, nei Indijoje, kur budistinė filosofija ir estetika buvo kupina sudėtingų abstrakčių išprotavimų, metafizinio mąstymo, Japonijoje, paveikta kinų kultūros, prarado metafiziškumą, ir dzen mokymas priartėjo prie kasdieninio gyvenimo.
Dzen mums įprasta vakarietiškąja šio žodžio prasme nėra nei filosofinė sistema, nei religija, o greičiau vientisas gyvenimo, pasaulio suvokimo, ryšio su asmenybėje vykstančiais procesais ieškojimo būdas, kuriam svetimas bet koks dogmatiškumas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-17
DalykasSenovės filosofijos referatas
KategorijaFilosofija >  Senovės filosofija
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis18.85 KB
AutoriusAlex
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Dzen mokymas [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą