Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Socialinė psichologija>Žodinis bendravimas ir bendravimas internetu
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Žodinis bendravimas ir bendravimas internetu

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Kalbėjimo procesas. Pranešimo aspektai. Pranešimų rūšys. Pranešimo priėmimo ypatumai arba žodinis bendravimas iš priėmėjo pozicijos. Kalba – tarpusavio įtakos instrumentas. Pagrindinės išorinio kalbėjimo formos. Konfliktų sprendimas. Kaip internetas užvaldo žmones. Reziumė. Gyvenimas tinkle: lietuviško IRC ypatybės. Reziumė. Išvados.

Ištrauka

Žmogus iš prigimties yra sociali būtybė. Net ir ką tik gimusiam kūdikiui reikia ne tik maisto, bet ir aplinkinių dėmesio ir meilės. A. Maslow nuomone, poreikis bendrauti yra vienas iš svarbiausių žmogaus egzistencinių poreikių. Poreikių hierarchijoje jis yra trečias po fiziologinių ir saugos poreikių. Apibrėžti kas yra bendravimas taip pat nelengva, nes tai daugialypis, įvairiapusiškas reiškinys. Iš pirmo žvilgsnio viskas paprasta: mes kiekvieną dieną susitinkame su draugais ir visai nepažįstamais žmonėmis, su jais šnekamės, diskutuojame ar net ginčijamės. Visa tai mes vadiname bendravimu. Tačiau bendravimu laikomas ir susirašinėjimas laiškais ar elektroniniu paštu, dėstytojo skaitoma paskaita auditorijai, aktoriaus pasirodymas publikai ir net kalbėjimasis su savimi. Dėl bendravimo daugialypiškumo skiriamos įvairios bendravimo rūšys, sudėtinės dalys ir aspektai.
Vienas iš bendravimo aspektų yra keitimasis informacija arba komunikacija. Jos metu žmonės keičiasi informacija, dalijasi žiniomis, nuomonėmis, praneša vieni kitiems apie savo jausmus. Šiai informacijai perduoti naudojami įvairūs būdai: kalba (žodinis bendravimas), mimika, gestai, kūno pozos, kai kada net aprangos detalės ir aksesuarai (nežodinis bendravimas).
Šiame referate iš dviejų žodinės komunikacijos komponentų – kalbėjimo ir klausymosi – bus aptartas kalbėjimo, o taip pat ir bendravimas internetu. Kalbėjimas arba žodinis bendravimas yra svarbus ir bene pagrindinis komunikacijos komponentas, nors įprasto, normalaus pokalbio tarp dviejų žmonių metu tik apie trečdalį informacijos perduodame ir priimame žodžiais, o maždaug du trečdalius – kitais būdais. Tačiau be apsikeitimo informacija neįmanoma nei tarp asmenybinė interakcija (negalima apsikeisti veiksmais, negaunant informacijos apie juos), nei percepcija (negalima pažinti bendravimo partnerio, negavus informacijos apie jo išorines ir vidines savybes). Bendraujant kyla nesutarimų. Skiriami: individo vidinis konfliktas ir konfliktas tarp individų. Bendroje veikloje kylantys prieštaravimai daug rečiau negu asmeniniai pažeidžia normalius žmonių tarpusavio santykius. Viena dažniausiai pasitaikančių konflikto priežasčių – nesugebėjimas pažvelgti į situaciją lanksčiau, be išankstinių nuostatų.
Anglų mokslininkai apskaičiavo, jog dėl netinkamo tarnautojų parinkimo įvairiuose valstybės įmonėse kasmet sugaištama apie 18 mln. Valandų konfliktams spręsti. Tyrimai įvairiose Rusijos institutuose parodė, jog 50 % mokslo darbuotojų norėtų pakeisti savo darbovietes dėl konfliktinės atmosferos. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-04-04
DalykasSocialinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Socialinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis17 puslapių 
Literatūros šaltiniai12
Dydis94.22 KB
AutoriusMasha
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasPetrulytė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Zodinis bendravimas ir bendravimas internetu [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 17 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Petrulytė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą