Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokslas ir švietimas>Lietuvos ir Vokietijos švietimo sistemos palyginimas
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Lietuvos ir Vokietijos švietimo sistemos palyginimas

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031
Aprašymas

Įvadas. Šalies apibūdinimas. Lietuva. Vokietija. Ikimokyklinis ugdymas Lietuvoje ir Vokietijoje. Priešmokyklinis ugdymas Lietuvoje ir Vokietijoje. Pradinis ugdymas Lietuvoje ir Vokietijoje. Pagrindinis ir vidurinis ugdymas. Pagrindinis ir vidurinis ugdymas Lietuvoje. Pagrindinis ir vidurinis ugdymas Vokietijoje. Lietuvos ir Vokietijos pagrindinio ir vidurinio ugdymo palyginimas. Specialusis ugdymas Lietuvoje ir Vokietijoje. Profesinis mokymas. Profesinis mokymas Lietuvoje. Profesinis mokymas Vokietijoje. Lietuvos ir Vokietijos profesinio mokymo palyginimas. Aukštasis mokslas. Aukštasis mokslas Lietuvoje. Aukštasis mokslas Vokietijoje. Lietuvos ir Vokietijos aukštojo mokslo palyginimas. Kitų Lietuvos ir Vokietijos švietimo sistemos sričių ypatumai. Išvados. Summary. Priedai (2).

Ištrauka

Lyginamosios pedagogikos mokslo pavadinimas susideda iš dviejų žodžių, kurių pirmasis yra lyginimas, reiškiantis mąstymo operaciją, ieškant objektų panašumų ir skirtumų. Lyginimo metodas yra naudojamas įvairių mokslų tyrimuose kaip vienas iš tikrovės pažinimo būdų, tačiau yra keletas mokslų, kuriuose jis yra pagrindinis, ką rodo jų pavadinimai. Yra žinoma, jog šis metodas naudotas jau senovės filosofų ir švietėjų Konfucijaus, Aristotelio, Herodoto, vėliau – J.A. Komenskio ir kt. darbuose. Antrasis šio mokslo pavadinime esantis žodis – pedagogika rodo šio mokslo priklausomybę ugdymo mokslų sistemai. Taigi, lyginamoji pedagogika yra pedagogikos mokslo sritis, lyginamuoju aspektu analizuojanti įvairių šalių pedagogikos teorijos bei praktikos panašumus ir skirtumus bei pagrindines raidos tendencijas.
Lyginamosios pedagogikos terminą į pasaulio pedagoginę terminiją įvedė prancūzų mokslininkas Markas Antuanas Žiuljenas Paryžietis, parengęs pirmąjį iki šiol klasikiniu laikomą šios srities darbą ir į viso pasaulio pedagoginę terminiją įvedęs lyginamosios pedagogikos sąvoką. Jo lyginamosios pedagogikos sąvokos samprata – užsienio mokyklų patirties palyginimas ir įvertinimas, siekiant tuo pagrindu įvertinti ir patobulinti savąsias švietimo sistemas.
Tiriant šiuolaikinę įvairių šalių švietimo padėtį ir patirtį, dažniausiai siekiama išryškinti globalines pozityviąsias švietimo ypatybes.
Paprastai lyginamos dvi ar daugiau šalių, regionų švietimo sistemos, posistemės ar atskiri ugdymo ypatumai.
TEMOS AKTUALUMAS. Lietuva jau kurį laiką yra Europos Sąjungos narė, o Europos Sąjungos šalis, kurioje, remiantis statistikos duomenimis, studijuoja daugiausia Lietuvos jaunimo, yra Vokietija.
Mūsų darbo TIKSLAS yra išanalizuoti ir palyginti būtent šių dviejų šalių švietimo sistemas.
Kad pasiektume tikslą, išsikėlėme tokius UŽDAVINIUS: išanalizuoti ir palyginti visas švietimo pakopas - ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, pagrindinį ugdymą, vidurinį ugdymą, specialųjį mokymą, profesinį mokymą, aukštąjį mokslą; taip pat atkreipti dėmesį į atostogų bei vertinimo sistemas; atskleisti esminius panašumus, skirtumus ir kitas ypatybes.
METODIKA. Siekiant įvykdyti užsibrėžtus uždavinius bei pasiekti tikslą, buvo naudojami mokslinės literatūros šaltiniai, Lietuvos Respublikos teisės aktai, bei kitos informacijos priemonės. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-02-19
DalykasMokslo ir švietimo kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Mokslas ir švietimas
TipasKursiniai darbai
Apimtis30 puslapių 
Literatūros šaltiniai21
Dydis44.12 KB
AutoriusAgnė
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasJ. Urbanovič
Švietimo institucijaMykolo Romerio Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Lietuvos ir Vokietijos svietimo sistemos palyginimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 30 puslapių 
  • Mykolo Romerio Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • J. Urbanovič
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą