Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Socialinė psichologija>Šeima kaip ugdymo institucija
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Šeima kaip ugdymo institucija

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Šeimos vaidmuo. Šeimos ugdomasis poveikis. Vaikų ugdymo planas, atsižvelgiant į jų metus. Savigarbos ugdymas. Draudimai ir apribojimai šeimoje. Lavinti protą – gerai, lavinti jausmus – dar geriau. Bausmės. Vaiko paruošimas suaugusiųjų pasauliui. Išvados.

Ištrauka

Šeima yra didi vertybė. Ji vaiko socializacijos pagrindas, šeimoje jis mokosi gyventi.
Žmogus šeimos gyvenimui rengiasi nuo pat vaikystės. Būtina jaunimą rengti motinos ir tėvo statusui. Svarbiausia, kad mūsų jaunos šeimos turėtų reikiamų psichologinių ir pedagoginių žinių. Daugelis jaunų sutuoktinių yra įsitikinę, kad jų asmeninė patirtis ir pavyzdys vertingesni nei teorinės žinios, bet vien empiriniu patyrimu ir nuojauta nelengva suprasti sudėtingas šeimos problemas.
Kiekvienas būsimasis pedagogas, dirbsiantis su vaikais, turi turėti pedagoginį išprusimą, mokėti ir gebėti kryptingai veikti ugdymo institucijose, kurios bręstančiam žmogui daro didžiausią įtaką. Viena iš tokių institucijų yra šeima. Suvokiantis šeimos esmę, jos gyvenimo savitumus, pedagogas sėkmingiau galėtų siekti užsibrėžtų pedagoginių ir psichologinių tikslų. Rengiant vaikus naujai kultūrai ir gyvenimui atviroje, demokratinėje visuomenėje - šeima, mokykla, ikimokyklinės įstaigos – tai tie židiniai, kuriuose formuojamas pilietiškumas, kuriama aplinka, skatinanti vaikų gebėjimą veikti ir gyventi pagal demokratijos principus.
Reikia užtikrinti nuoseklų vaikų ugdymą, jų specializavimo proceso perimamumą. Tai ypač aktualu šiandien, kai dalis tėvų mažai dėmesio skiria savo vaikų ugdymui. Todėl pedagogui pravartu žinoti šeimos pedagogiką, mokėti teisingai įvertinti šeimos situaciją ir sugebėti panaudoti specialius paramos šeimai būdus. Jis turi būti tinkamai pasirengęs darbui su ugdytinių šeimomis.
Skiriamos formalios ir neformalios ugdymo institucijos.
Formalios institucijos turi grįžtamąjį ryšį, fiksuojami ugdymo rezultatai, ugdoma sistemingai.
Neformaliose institucijose žmogus pats pasirenka kur jam eiti, ką žiūrėti ar skaityti, t. y. ugdoma nesisteminai. Tokios institucijos neturi grįžtamojo ryšio, nefiksuoja ugdymo rezultatų.
Mano darbo tikslas išnagrinėti šeimą kaip ugdymo instituciją.
Aptariami šie klausimai:
Šeimos vaidmuo;
Šeimos ugdomasis poveikis;
Vaikų ugdymas pagal metus;
Savigarbos ugdymas;
Lavinti protą – gerai, lavinti jausmus – dar geriau;
Draudimai ir apribojimai šeimoje;
Bausmės;
Vaiko paruošimas suaugusiųjų pasauliui. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-02-05
DalykasSocialinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Socialinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis19.75 KB
Autoriusicetea
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Failo pavadinimasMicrosoft Word Seima kaip ugdymo institucija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • 2 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą