Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Socialinė psichologija>Konfliktai. Jų sprendimo metodika
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Konfliktai. Jų sprendimo metodika

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Konflikto raida. Konflikto vengimas ir valdymas. Bendros asmenybės ir grupės santykių problemos. Įmonės ir darbuotojų konfliktai. Konfliktų sprendimai. Išvados.

Ištrauka

Psichologai rekomenduoja konfliktiškus dviejų ar daugiau asmenų santykius tirti kaip konfliktiškų epizodų seką. Jų nuomone, kiekvieną konfliktinį epizodą sąlygoja aplinkybės, turinčios konfliktinį potencialą, pavyzdžiui, konkurencija siekiant vienodų tikslų arba kai darbuotojui pavedamas darbas, kurio jis negali atlikti. Kartojantis konfliktiškiems epizodams, konfliktinis potencialas stiprėja, sukeldamas emocinę įtampą, kuriai pasiekus tam tikrą lygį apsisprendžiama veikti pasirenkant tam tikrą konfliktinės elgsenos variantą.
Išskiriami šie konflikto raidos etapai:
1. Suirzimas. Jį pajunta viena arba visos susikertančių interesų turinčios pusės, negalėdamos pasiekti norimų tikslų arba pajutusios išorinį dirginimą.
2. Situacijos suvokimas. Kiekviena suirzusi pusė kuria savo situacijos suvokimo modelį – apibrėžia problemą ir išsiaiškina jos priežastis. Kadangi modelis kuriamas suirzus, dažniausiai jis yra labai subjektyvus, nesavikritiškas, nes priežasčių ieškoma išorėje, neretai net kaltinant kitą pikta valia.
3. Elgesio stiliaus, sąlygojamo situacijos suvokimo, pasirinkimas. Priklausomai nuo konfliktuojančių pusių atkaklumo siekiant savo tikslų bei nuo jų nusiteikimo derinti interesus išskiriami 5elgesiostiliai:
3.1. Vengimas. Konfliktuojančios pusės neatkakliai siekia savo tikslų, nors ir nenusiteikusios tenkinti kitos pusės reikmes, - interesų susidūrimas yra, bet konfliktas gęsta.
3.2. Varžybos. Abi pusės atkakliai siekia savo tikslų ir nelinkusios nusileisti viena kitai, - konfliktas vis stiprėja.
3.3. Susitarimas. Konfliktuojančios pusės vienodai nusiteikusios siekti savo tikslų ir patenkinti kitos pusės reikalavimus. Todėl randa bendrą sprendimą.
3.4. Prisitaikymas. Viena konfliktuojanti pusė atsisako savo tikslų, suteikdama pirmenybę kitos pusės interesams.
3.5. Bendradarbiavimas. Konfliktuojančios pusės bendromis jėgomis randa galimybę tenkinti abiejų pusių interesus.
4. Kitos konflikto pusės reagavimas į pasirinktą elgesio stilių.
5. Tolesni veiksmai, sukeliantys atitinkamus padarinius.
Yra padariniai kurie gali sukelti konfliktus.
Sakoma, kad ,,organizacija yra konfliktų kalvė‘‘. Konfliktišką jos prigimtį sąlygoja konfliktinė atmosfera, sukuriama darbuotojams kovojant tarpusavyje dėl tam tikrų pozicijų organizacijos hierarchijoje pripažinimo. Labai svarbu, kad vadovas sugebėtų įžvelgti konfliktų grėsmę ir mokėtų užkirsti kelią jiems. Visų pirma reikia stengtis, kad konfliktas neįsižiebtų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-05
DalykasSocialinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Socialinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai3
Dydis15.4 KB
Autoriusroma
Viso autoriaus darbų16 darbų
Metai2003 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Konfliktai. Ju sprendimo metodika [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Panevėžio kolegija / 1 Klasė/kursas
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą