Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Filosofija>Naujausiųjų amžių filosofija>Postmoderni pragmatinė edukologija: teorinės prielaidos ir modeliai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Postmoderni pragmatinė edukologija: teorinės prielaidos ir modeliai

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. R. Rorty individuacijos samprata. Individuacija ir subjekto teorijos. Individuacijos strategijos ir modeliai. Kooperuotos studijos ir individuacijos paradigma. Išvados.

Ištrauka

Straipsnio tikslas – aptarti asmenybės individuacijos prielaidas ir santykį su socializacijos procesu. Šiuolaikinė pedagogika pakankamai daug dėmesio skiria socializacijos raidai iki paauglystės laikotarpio imtinai (iki 18 m.) (Juodaitytė 2003, Kvieskienė 2000, 2003, 2005). Mažiau nagrinėta tema yra socializacijos raida asmenybės laikotarpiu tarp 18 ir 20 metų (ir vėliau), kuris iš esmės sutampa su studijomis kolegijose arba bakalaurinėmis studijomis universitetuose. Jas mes vadinsime pažengusia socializacija. Pažengusi (advanced) socializacija yra antrinės socializacijos brandusis laikotarpis, kai asmuo savarankiškai, greitai, efektyviai įsisavina atskiros socialinės grupės įpročius, tampa jos dalyviu ir, paskui, geba išeiti iš šios bendruomenės, tapdamas vėl ir vėl naujos stiliaus grupės visaverčiu nariu.
Dar prieš pora dešimtmečių brandžia socializacija buvo laikomas tapimas atsakingu, pilnaverčiu visuomenės, darbo kolektyvo nariu. O kolektyvų ir darbo vietų kaita buvo laikoma nepilnavertės socializacijos, nepakankamų kompetencijų ir psichologinių savybių rezultatu. Tačiau iš esmės toks žmogus yra H. Marcuses vienmačio žmogaus (One dimentional man) prototipas (Marcuse 1964), ideologinis ar net propagandinis konstruktas. Jis iš esmės neatitinka šiuolaikinės modernizacijos poreikių, kai kiekvienas individas vertinamas ne tik pagal kompetencijas, bet ir pagal gebėjimą pritapti prie naujos darbo grupės ir įsisavinti naujas technologijas ir vaidmenis, gebėjimus ir nuostatas. Iš esmės tam tarnauja mokymosi visą gyvenimą doktrina. Sparčiai plintantis projektinis veiklų pobūdis bei įmonių kaitos dinamika verčia asmenį bendradarbiauti su vis naujomis bendruomenėmis ir darbo grupėmis užimant skirtingas pozicijas ir pateikiant naujus kūrybinius, inovacinius produktus.
Kūrybinių industrijų, fantazijos visuomenės paradigmos, proveržio ir dinaminės kaitos teorijos, pokyčių vadyba vis didesnį dėmesį skiria asmens individuacijos procesui, kuris gali užtikrinti ekonominius naujumo, originalumo, kūrybingumo, netradiciškumo poreikius. Štai kodėl individuacijos klausimas tampa vis aktualesnis moderniai pedagogikai. Straipsnyje siekiama aptarti paplitusius individuacijos modelius, jų taikymo ugdymo procese galimybes. Kai kurios individuacijos siekiamybės yra įvardytos "Mokymosi visą gyvenimą memorandume ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-18
DalykasNaujausiųjų amžių filosofijos kursinis darbas
KategorijaFilosofija >  Naujausiųjų amžių filosofija
TipasKursiniai darbai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai24 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis24.61 KB
Autoriusrobertas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Postmoderni pragmatine edukologija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą